28 iulie 2021
Chisinau
Sanatate

Sfaturi naturiste. Cele mai bune remedii naturale pentru îmbunătățirea funcționării creierului

Loading
Sanatate Sfaturi naturiste. Cele mai bune remedii naturale pentru îmbunătățirea funcționării creierului
Sfaturi naturiste. Cele mai bune remedii naturale pentru îmbunătățirea funcționării creierului
actualitatea.ro

Aveți probleme să vă amintiți lucruri sau să vă concentrați asupra unei sarcini specifice? V-ați săturat să vă simțiți anxios, stresat sau deprimat? Există anumiți nutrienți care ajută asu­pra funcției creierului. Multe din­tre ele pot îmbunătăți memoria, atenția, concentrarea, pot stimula vigilența și motivația, pot creste claritatea mentală și creativitatea.

Luând suplimentele potrivite, ne putem proteja împotriva declinului mental odată cu înaintarea in vâr­sta, îmbunătățindu-ne, de asemenea, abilitățile cognitive din prezent. Sănă­tatea creierului ar trebui să reprezinte o prioritate. În timp, organismul nostru își pierde mare parte din capacitatea sa de a se vindeca.

 

Cauzele declinului cerebral

Se consideră că factorii genetici, de mediu și stilul de viață influențează sănătatea cognitiva. Unii dintre acești factori pot contribui la scăderea competențelor de gândire și la capa­citatea de a îndeplini sarcini de zi cu zi. Dacă factorii genetici sunt transferați (moșteniți) de la un părinte la un copil și nu pot fi controlați, cei de mediu și stilul de viață pot fi schimbați:

  • Probleme de sănătate, cum ar fi boli de inimă, diabet, accident vascular cerebral și depresie
  • Leziuni cerebrale
  • Lipsa activității fizice și mentale
  • Dietă precară
  • Supraponderabilitate
  • Fumatul și consumul de alcool
  • Probleme cu somnul
  • Stresul

Există numeroase moduri naturale de a vă îmbunătăți funcționarea cog­nitiva:

  • Consumați mai mulți acizi grași Omega 3, în special acizii grași EPA și DHA (nuci, pește gras);
  • Beți mai multă apă;
  • Consumați mai multe produse na­turale (legume cu frunze verzi, cafea, ciocolată neagră, curcuma, avocado, nucă de cocos, unt din lapte de vacă sau bivoliță, ierburi aromatice precum rozmarinul și salvia, broccoli, conopidă și ciuperci);
  • Reduceți sau eliminați zahărul ra­finat;
  • Jucați-vă! Jocurile stimulează con­centrarea, memorarea și îmbunătățește funcțiile cognitive;
  • Urmați un program regulat de sport;
  • Reduceți sau eliminați consumul de alcool și alimentele extrem de pro­cesate;
  • Dormiți suficient (calitate și canti­tate);
  • Mențineți o greutate optimă;
  • Aveți o viața socială activă;
  • Luați suplimente alimentare care au ca principal scop îmbunătățirea funcționării sistemului nervos.

Cele mai bune suplimente pentru îmbunătățirea funcționării sistemu­lui nervos:

 

Acizii grași Omega 3 EPA și DHA

Uleiul de pește și algele sunt surse excelente de acizi grași omega-3 acid docosahexaenoic (DHA) și acideicosa­pentaenoic (EPA).

DHA este vital pentru sănătatea cre­ierului, deoarece reprezintă aproxima­tiv 25% din grăsimea totală din creier și contribuie la menținerea structurii și funcției acestuia. DHA îmbunătățește memoria, abilitățile de gândire și tim­pul de reacție.

 

Probioticele

Știința a confirmat: sănătatea cre­ierului și sănătatea intestinului sunt strâns legate. Microbiomul este format din mii de tipuri diferite de bacterii, atât „bune”, cât și „rele”. Un microbiom sănătos favorizează bacteriile benefice și previne multe bacterii „rele” care ar putea dăuna sănătății tale. Sistemul de comunicații între intestin și creier este adesea denumit axa intestin-creier.

Un studiu recent a descoperit că două grupuri de bacterii: Coprococcus și Dialister, erau mai scăzute la persoa­nele cu depresie.

Probioticele pot ajuta la echilibra­rea și vindecarea intestinului, reducând inflamația din corp și creier.

 

Magneziul

Magneziul are o multitudine de beneficii pentru sănătate și este un element vital pentru organismul nos­tru: îmbunătățește funcția creierului și sănătatea neuronală / sinaptică, aju­tă la îmbunătățirea stării de spirit, a memoriei, al somnului, concentrării și performanței, reducând totodată anxi­etatea, stresul și depresia.

 

Complexul de vitamina B

Vitamina B1 (tiamina) – supranumit „vitamina memoriei”, ajută, de ase­menea, la concentrare. În plus, joa­că un rol în absorbția glucozei, hrană chintesențială a creierului.

Vitamina B6 (piridoxina) – ajută cre­ierul să rețină informații.

Vitamina B12 – sau cobalamina are o relație strânsă cu pierderea memori­ei, fiind importantă pentru persoane­le care suferă de Alzheimer. Vitamina B-12 nu este produsă sau stocată natu­ral în organism, astfel încât persoanele cu risc de a avea un nivel scăzut de vi­tamina B-12 sunt:

  • Persoanele cu boli de intestin și stomac.
  • Persoanele care iau metformină.
  • Vegani și vegetarieni.

 

Concluzie

Cu toții suntem unici și avem ne­voi și dorințe diferite, dar un lucru pe care îl avem cu toții în comun este dorința de a ne îmbunătăți sănăta­tea, iar suplimentele naturale ne pot ajuta să funcționăm la capacitate maximă.

Important este să identifici ce funcționează pentru tine cel mai bine și să încorporezi acest supli­ment în viața ta de zi cu zi.

  
Citiți-ne pe Facebook
Comentarii
0
Comentează
Citește și