Din păcate, din ce în ce mai mulți oameni se prevalează de anumite motive, mai mult sau mai puțin “medicale”, pentru a evita purtarea centurii de siguranță. Asta pentru că nu conștientizează că purtarea centurii poate face diferența dintre viață și moarte, în cazul nefericit al unui accident.
Este adevărat că există o categorie de persoane care din motive medicale pertinente nu sunt obligate să poarte centura de siguranță. Însă aceste persoane trebuie să posede neapărat un certificat eliberat de către autoritatea competentă, în evidența cărora se află persoana care solicită acest act.
În rest, toți ceilalți pasageri sunt obligați să poarte centura de siguranță atunci când autoturismul se află în mers, două ex-cepții logice fiind femeile gravide și instructorii auto în timpul instruirii cursanţilor. Dar să revenim la miturile cele mai des auzite în legătură cu purtarea centurii de siguranță…
Centura de siguranță nu este necesară în oraș
Nici acest mit urban nu este adevărat… Pentru că deși vitezele de deplasare sunt evident mai reduse în orașdecât în mediul extraurban, posibilitatea unui accident este la fel de ridicată, iar impactul la o viteză maximă de 50 km/h poate fi letal. Și nu contează dacă ești sau nu un șofer atent și disciplinat, pentru că poate greși altcineva în locul tău.
În taxi nu trebuie neapărat să porți centura de siguranță
Total fals! Centura ar trebui purtata în interesul propriu, nu pentru că suntem sau nu obligați să o facem. E nevoie de cuplat întotdeauna centura în taxi, chiar spre uimirea șoferului.
Pasagerii de pe banchetă nu sunt obligați să poarte centura
Gresit! Centura de siguranță este obligatorie pentru toți pasagerii din ma-șină. Mai mult, dacă pasagerii de pe banchetă nu poartă centura, aceștia riscă să fie vătămați grav în situația unui accident.
În caz de impact, centura de siguranță te ține captiv în mașină
Acesta este chiar motivul principal al purtării centurii de siguranță. Și asta pentru că cele mai mari sanse de supravie-țuire le au persoanele care nu au fost proiectate în afara mașinii, prin geamuri. Mai mult, echipele de in-tervenție și descarcerare cunosc cel mai bine procedurile de scoatere fără riscuri a persoanelor dintr-un autovehicul avariat.
Avertizorul sonor al centurii de siguranță poate fi “păcălit”
Din păcate, acest lucru este posibil, însă implică multe riscuri. Pentru că este “păcălit” doar avertizorul sonor de cuplare al centurii, iar în situația declanșării airbagului urmările pot fi catastrofale. Așa că cei care recurg la astfel de metode ar trebui să fie conștienți că în situația unui accident, vor avea numai de regretat.