În condiţiile scăderii semnificative a vânzărilor de maşini noi, importatorii şi dealerii se orientează firesc, pentru atenuarea pierderilor, spre segmentul service. Aici ei plusează cu metodologie certificată, echipamente de ultimă generaţie, soft-uri up-datate, piese originale sau certificate.
De cealaltă parte vin service-urile independente care spun că şi ei pot oferi aceleaşi servicii şi la aceeaşi calitate ca service-urile autorizate de brand.
Una dintre problemele ridicate de această opoziţie este garanţia pieselor şi lucrărilor. Riscurile, la care te supui când apelezi la service-urile de cartier, sunt mari din cauza aparaturii învechi-te, softurilor neperformante, personalului neinstruit corespunzător pe anumite mărci, pieselor de schimb second hand cu un ciclu de viaţă mai scurt.
Deşi mulţi dintre şefii service-urilor recunosc că în primul an de garanţie nu au probleme cu clienţii noi în al doilea şi al treilea an numărul acestora începe să se diminueze, iar la ieşirea din garanţie numărul celor care apelează la service-ul autorizat sau service-ul importatorului, scade semnificativ.
Mulţi proprietari de maşini noi sau maşini second hand spun că acest lucru se datorează costurilor mari pe care le implică reparaţiile la service-urile autorizate.
În actualul context al pieţei, service-urile autorizate simt provocarea generată de ordinul Comisiei Europene care permite păstrarea garanţiei şi în cazul în care proprietarii de maşini în garanţie efectuează reparaţii la service-urile independente.
În primul rând, garanţia de fabrică nu poate fi asigurată de service-urile independente, întrucât această garanţie este acordată de fabrică doar service-urilor acreditate de producător. Service-urile independente pot asigura garanţia doar pentru lucrările efectuate de acestea.
În al doilea rând, chiar dacă ora de manoperă pare a fi mai mare la service-urile autorizate, toate lucrările service au un sistem riguros de normare astfel încât preţul final plătit de client este calculat per operaţiune şi nu în funcţie de timpul de staţionare al maşinii în hala service. Cu alte cuvinte, clientul plăteşte un tarif corect pentru o operaţiune service de calitate în service-uri autorizate cum este Brady.
Este adevărat că proprietarii de maşini în garanţie îşi pot face revizia la un service independent, dar îşi vor pierde garanţia la piesele la care s-a lucrat. De ex. dacă se schimbă plăcuţele de frână sau se umblă la motor, computer de bord sau instalaţia electrică, acestea nu vor mai putea face obiectul unei garanţii acordate ulterior de un service autorizat. La fel de delicată este şi problema calităţii lucrărilor efectuate de service-urile independente din cauza aparaturii nespecializate şi a mecanicilor nespecializaţi pe anumite mărci auto. Se ştie bine că testerele generale nu sunt la fel de performante că şi cele autorizate de producători auto, iar specialişti service multilateral dezvoltaţi nu există.
Cu alte cuvinte, riscurile sunt mai mari decât par atunci când se apelează la un service independent în perioada de garanţie a maşinii.
În consecinţă, este bine să va informaţi şi să puneţi în balanţă toate riscurile şi avantajele pe care le aveţi în momentul în care daţi maşină dvs. pe mâna unui service auto.