Întrebarea este destul de simplă şi, aparent, ar trebui să fie răspunsul evident. Mulţi utilizatori auto susţin că motorul se poate compara cu o ceaşcă de ceai, care dacă nu e spălată, pe pereţi rămân urme murdare.
Prin urmare, concluzia e logică – este necesar de spălat motorul, în caz contrar, riscă să se confrunte cu coroziune şi alte probleme. Dar, pe de altă parte există o categorie de conducători auto, care sunt împotrivă. Astfel, soluţia e următoarea – o abordare individuală pro sau contra, în mod special pentru vehiculul dvs.
În pofida faptului, că orice motor în timpul exploatării, inevitabil se murdăreşte, unii experţi cred că utilizarea diverselor uleiuri de spălare, nu numai că nu este necesar, ci şi dăunător. Logică adepţilor “nu se spală”, este destul de simplă. Când se toarnă în motor lichid de spălare, se va schimba în esenţă şi componenta uleiului vechi. După scurgerea amestecului, aproximativ 10% din substanţe rămân în motor şi când se umple cu ulei nou, aceste 10 % de lichid de spălat, poate influenţa negativ asupra uleiului nou. Alţii, de teama amestecului uleiului vechi cu lichidul de spălare, scurg uleiul vechi şi toarnă ulei de spălare mineral şi numai după scurgerea acelui ulei, umple cu cel nou.
Printre principalele argumente “contra”, spălatului motorului, e riscul de deteriorare a motorului. Desigur, depinde mult de starea lui şi dacă acest motor a utilizat combustibil şi ulei necalitativ, atunci murdăria curăţată de acest lichid ar putea să rămână pe pereții motorului. Un alt argument “împotrivă”, este că aproape toate uleiurile moderne, au un pachet de aditivi detergent, care şi aşa curătă motorul în timpul exploatării, important e să nu se întârzie timpul de a schimbă uleiul, astfel fumul nu va reuşi să se depună pe pereţii motorului.
Cu toate acestea, cei care susţin ideea “de a spăla”, nu pot garanta că motorul nu se va murdări, depunerile pe pereţii motorului sunt inevitabile , chiar şi atunci când se utilizează ulei de calitate înaltă, cu pachet de aditivi detergenţi. Astfel, putem spune că cu cât este mai mică perioada de exploataţie a motorului, cu atât mai mic este stratul acumulat de această murdărie, în consecinţă, cu cât mai des vom spăla motorul nou cu lichid de spălare, cu atât mai curat va rămâne pe o perioadă îndelungată şi va împiedica apariţia particulelor mari de metal şi răşini. Cu o deosebită atenţie trebuie de abordat motoarele cu chilometraj mai mare, deoarece, la o spălare mai minuţioasă, astfel la ieşire puteţi obţine tot felul de lovituri în motor şi obstrucţii.
Aşadar, analizând toţi factorii pro şi contra, fiecare conducător auto, trebuie să ia decizia de sine stătător, deoarece în final totul depinde de motor, gradul de utilizare.
Noi recomandăm: să spălaţi motorul înainte de a schimba marca sau producătorul uleiului, când a-ţi procurat un autovehicul de mâna a două şi nu ştiţi ce fel de ulei a fost utilizat, când aveţi dubii că în motorul dvs. a nimerit combustibil sau ulei necalitativ, de asemenea, după orice reparaţie în motor, legate de deschiderea capacului cilindrului.