25 iunie 2024
Chisinau
Auto

Cum şi de ce să te fereşti de “celălalt” şofer

Loading
Auto Cum şi de ce să te fereşti de “celălalt” şofer
Cum şi de ce să te fereşti de “celălalt” şofer
sofer

Foto: margdarshan.in

 

Niciodată nu te poţi baza pe ce va face “ce­lălalt şofer”. Gândeş­te-te la toate greşelile pe care le-ai făcut tu la volan de-a lungul ani­lor şi la cele pe care ştii că le vei face pe viitor. Toţi ceilalţi şoferi sunt la fel ca noi! De aceea nu te poţi încrede în ei. În timp ce eşti la volan, păstrează un ochi pe ce­lălalt şi lasă-ţi spaţiu de manevre, anticipează greşelile pe care le-ar putea face şi fii pregătit pentru ele.

 

Eşti încrezător în abilită­ţile celorlalţi şoferi, te bazezi pe ei pentru siguranţă ta. Însă de multe ori nu meri­tă acest risc. Poate că unii dintre ceilalţi conducători auto se întorc de la vreo pe­trecere sau poate tocmai au fost concediaţi, sau poate este vorba de vreun puşti teribilist care a furat cheile maşinii de acasă. Este bine să abordezi şofatul pornind de la ideea că celălalt con­ducător este imprevizibil şi poate reprezenta oricând o ameninţare la siguranţă ta şi a pasagerilor din maşină pe care o conduci.

Cele mai multe coliziuni se întâmplă atunci când ce­lălalt face ceva la care nu ne aşteptăm sau atunci când noi facem ceva la care el nu se aştepta. Dacă accepţi că toată lumea poate face gre­şeli, următorul pas este să conduci mai precaut. Fii mai atent la respectarea culorii roşii a semaforului, pentru că ştii prea bine că o lumina nu a oprit pe nimeni nicioda­tă de la sine.

Trei din patru tineri con­ducători auto recunosc fap­tul că nu respectă limitele de viteză din trafic, inclusiv fap­tul că accelerează la culoarea galbenă a semaforului şi trec pe culoarea roşie.

Un nou studiu realizat de Goodyear arată faptul că 73% din tinerii şoferi din Eu­ropa recunosc că accelerează la culoarea galbenă a sema­forului şi 14% chiar trec pe culoarea roşie. Acesta este un motiv de îngrijorare, de vreme ce deciziile pe care le luăm într-o fracţiune de se­cundă atunci când conducem sunt determinate de zona lobului parietal a creierului care determină percepţia şi vederea în spaţiu. Conduce­rea cu o viteză prea mare nu oferă timp lobului parietal să capteze imaginea, ceea ce face să avem o dificultate mai mare în a calcula şi a citi distanţele în trafic.

Ai grijă la cei care se pre­gătesc să scoată maşină din parcare sau să iasă de pe un drum lateral, mai ales dacă sunt condiţii de drum cu gheaţă, zăpadă sau ploaie.

Observă lacunele din tra­fic, care ar putea fi rezultatul trecerii a unei maşini în faţa alteia – în acest fel este posi­bil să se producă foarte uşor o tamponare.

Mai sunt atâtea alte ca­zuri: cel din faţă nu dă sem­nal la timp sau corect sau pur şi simplu nu-i funcţio­nează semnalizarea; cineva virează brusc fără a se asigu­ra sau îl observi în ultimele secunde; cel din faţă ta pune frâna brusc şi n-ai păstrat distanţa de siguranţă. Un alt caz este acela când “celălalt”  te sfidează şi te provoacă, iar cel mai indicat este să rămâi tu cel calm şi să acţionezi cu înţelepciune.

Va puteţi gândi la zeci de alte situaţii. Ideea este să aveţi tot timpul o strategie în minte în caz de incidente nedorite şi să anticipaţi miş­cările celorlalţi şoferi pentru a evita la timp situaţiile im­previzibile.

Să aveţi un an lipsit de evenimente rutiere grave!

  
Citiți-ne pe Facebook
Comentarii
0
Comentează
Citește și
slot thailand