27 iulie 2024
Chisinau
Auto

Cum să scrii un anunţ auto de succes

Loading
Auto Cum să scrii un anunţ auto de succes
Cum să scrii un anunţ auto de succes
procuram-automobil

Foto: nbcnews.com

 

Într-o piaţă în care ofer­tele auto second hand mustesc, iar clienţii sunt rari şi pretenţioşi, este preferabil să acordăm o mare atenţie redactării şi formulării anunţului de vânzare. Seriozitatea, corectitudinea şi stabili­rea unui preţ rezonabil sunt esenţiale, dacă do­reşti să găseşti un cum­părător. Iată câţiva paşi de parcurs în realizarea textului care anunţă că te despărţi de maşină ta:

 

Descriere completă

 

Amintirea tuturor detali­ilor tehnice precum capaci­tatea motorului, anul de fa­bricaţie, kilometrii în bord, tipul de caroserie, dacă este sau nu înmatriculată în Mol­dova, îmbunătăţirile aduse, precum şi tipul tracţiunii, a transmisiei etc. sunt deose­bit de importante. Un text eliptic, urmat de o expresie de genul „Ajutor, mă vinde!” sau „Nu bate, nu troncăneş­te!” nu va face decât să alun­ge cumpărătorii. Dacă starea maşinii este bună rezumaţi-vă la o simplă menţionare. Expresiile „kilometri reali” sau „super” nu vor face decât să îndepărteze clienţii.

 

Pozele

 

Înainte să tragi câteva ca­dre cu maşină, asigură-te că este curată. În plus, imagi­nea neîngrijită se va reflecta asupra întregului istoric al maşinii şi chiar asupra ta. Chiar dacă nu o duci la spă­lătorie, o poţi aranja în curte sau un faţă blocului. Publică poze atât cu exteriorul, cât şi cu interiorul.

 

Completări care fac diferenţa

 

Menţionează în anunţ dacă are sau nu închidere centralizată, aer condiționat sau climatronic, radio, GPS, numărul de airbag-uri, tipul tapiţeriei. Astfel, îţi vei con­vinge clientela care are de-a face cu un autoturism bine întreţinut şi cu un vânzător onest şi implicat.

 

Prețul

 

Înainte de stabilirea pre­ţului de vânzare, caută ofer­te similare. Nu încerca să stabileşti un preţ cu mult deasupra pieţei! Vremurile grele prin care trecem for­ţează până şi pe cei mai „ne­pricepuţi” să se intereseze de corectitudinea sumei pe care o ceri.

 

Revizii, îmbunătăţiri şi piese schimbate

 

Dacă de curând ai dus maşina la revizie, i-ai schim­bat uleiul, filtrele, plăcuţele de frână, scrie aceste detalii în anunţ. Un cumpărător va alege întotdeauna o maşină bine întreţinută, cu revizii făcute la timp.

 

Evita limbajul de cartier sau de messenger!

 

Scrie corect cuvintele şi nu folosi termeni de argou sau incorecţi: tzipla, genţi sau jenţi (în loc de jante), opsion, Filips sau, mai grav, „reno” în loc de Renault. Nimeni nu s-a născut învă­ţat, însă înainte de a publică anunţul, verifică cât de co­rect este enunţat.

 

Fii onest!

 

Ultimul pas, dar poate cel mai important, este corecti­tudinea informaţiilor. Dacă a fost lovită, dacă airbag-ul a fost înlocuit, este mai bine să recunoşti pentru că, de cele mai multe ori, aceste mici şiretlicuri ies la iveală. Nu ascunde kilometrii la bord şi nici problemele de ordin teh­nic. O simplă vizită pe rampă a unui mecanic profesionist, va dezvălui adevărul despre maşină ta.

  
Citiți-ne pe Facebook
Comentarii
0
Comentează
Citește și
slot thailand