
Foto: nbcnews.com
Într-o piaţă în care ofertele auto second hand mustesc, iar clienţii sunt rari şi pretenţioşi, este preferabil să acordăm o mare atenţie redactării şi formulării anunţului de vânzare. Seriozitatea, corectitudinea şi stabilirea unui preţ rezonabil sunt esenţiale, dacă doreşti să găseşti un cumpărător. Iată câţiva paşi de parcurs în realizarea textului care anunţă că te despărţi de maşină ta:
Descriere completă
Amintirea tuturor detaliilor tehnice precum capacitatea motorului, anul de fabricaţie, kilometrii în bord, tipul de caroserie, dacă este sau nu înmatriculată în Moldova, îmbunătăţirile aduse, precum şi tipul tracţiunii, a transmisiei etc. sunt deosebit de importante. Un text eliptic, urmat de o expresie de genul „Ajutor, mă vinde!” sau „Nu bate, nu troncăneşte!” nu va face decât să alunge cumpărătorii. Dacă starea maşinii este bună rezumaţi-vă la o simplă menţionare. Expresiile „kilometri reali” sau „super” nu vor face decât să îndepărteze clienţii.
Pozele
Înainte să tragi câteva cadre cu maşină, asigură-te că este curată. În plus, imaginea neîngrijită se va reflecta asupra întregului istoric al maşinii şi chiar asupra ta. Chiar dacă nu o duci la spălătorie, o poţi aranja în curte sau un faţă blocului. Publică poze atât cu exteriorul, cât şi cu interiorul.
Completări care fac diferenţa
Menţionează în anunţ dacă are sau nu închidere centralizată, aer condiționat sau climatronic, radio, GPS, numărul de airbag-uri, tipul tapiţeriei. Astfel, îţi vei convinge clientela care are de-a face cu un autoturism bine întreţinut şi cu un vânzător onest şi implicat.
Prețul
Înainte de stabilirea preţului de vânzare, caută oferte similare. Nu încerca să stabileşti un preţ cu mult deasupra pieţei! Vremurile grele prin care trecem forţează până şi pe cei mai „nepricepuţi” să se intereseze de corectitudinea sumei pe care o ceri.
Revizii, îmbunătăţiri şi piese schimbate
Dacă de curând ai dus maşina la revizie, i-ai schimbat uleiul, filtrele, plăcuţele de frână, scrie aceste detalii în anunţ. Un cumpărător va alege întotdeauna o maşină bine întreţinută, cu revizii făcute la timp.
Evita limbajul de cartier sau de messenger!
Scrie corect cuvintele şi nu folosi termeni de argou sau incorecţi: tzipla, genţi sau jenţi (în loc de jante), opsion, Filips sau, mai grav, „reno” în loc de Renault. Nimeni nu s-a născut învăţat, însă înainte de a publică anunţul, verifică cât de corect este enunţat.
Fii onest!
Ultimul pas, dar poate cel mai important, este corectitudinea informaţiilor. Dacă a fost lovită, dacă airbag-ul a fost înlocuit, este mai bine să recunoşti pentru că, de cele mai multe ori, aceste mici şiretlicuri ies la iveală. Nu ascunde kilometrii la bord şi nici problemele de ordin tehnic. O simplă vizită pe rampă a unui mecanic profesionist, va dezvălui adevărul despre maşină ta.