Atunci când porneşti în căutarea unei maşini este indicat să gândeşti în perspectivă. A face o afacere bună nu înseamnă doar achiziţionarea autoturismului dorit la o suma avantajoasă, ci şi posibilitatea de a o revinde la un preţ bun.
1. Achiziţionarea unui model care nu se devalorizează repede.
În general, maşinile cu valoare la revânzare mică au un preţ mai avantajos decât un autoturism care îşi păstrează valoarea în timp, acestea din urmă fiind considerabil mai scumpe. În acest sens, puterea de depreciere a maşinii ar trebui să fie primul criteriu la achiziţionarea unei maşini.
Valoarea la revânzare este dată de aprecierea de care se bucură un model/brand în rândul clienţilor. Nivelul de popularitate ţine de variabile precum valoarea brandului, fiabilitatea, disponibilitatea pieselor de schimb, preţul pieselor de schimb etc.
2. Profilul unei maşini cu valoare de revânzare mare: model de clasă mică sau medie, de provenienţă germană, motorizare diesel, nuanţe ale caroseriei comune, în general metalizate (argintiu, negru, alb, albastru închis).
În plus, un model cu o echipare de bază generoasă are mai multe şanse să fie revândut la un preţ mai mare. Aşadar, asigura-te că maşina dorită este dotată cu aer condiţionat, sisteme de siguranţă, sonorizare, jante aliaj, tapiţerie piele. Este de preferat să cumperi un model mai vechi dar cu echipări mai bune, decât unul mai nou.
3. Tuning? Nici gând! Dacă plănuieşti să îţi pui amprenta personală asupra maşinii mai mult decât trebuie, renunţă! Este foarte probabil că viitorului proprietar să nu îi fie pe plac elementele de tuning precum abţibildurile, spoilerul şi eleronul supradimensionate sau lămpile neon sub maşină. Personalizarea excesivă trage în jos preţul la revânzare.
4. O maşină bine întreţinută creşte considerabil preţul. Odată ce ai intrat în posesia maşinii, acordă-i atenţia necesară şi fă-ţi reviziile la timp, la fiecare 10.000 -15.000 de km. Chiar dacă a ieşit din garanţie, condiţiile de drum din Moldova te forţează să îţi păstrezi obiceiul unor revizii regulate. Spăl-o regulat. Dacă eşti fumător, încearcă să nu faci din maşina ta o tutungerie.
5. Pregăteşte maşină de vânzare. La întâlnirea cu potenţialii clienţi maşina trebuie să strălucească de curăţenie: jante şi roţi perfect curate, vopsea în stare perfectă, tapiţeria impecabilă. Remediază micile defecte, înlocuieşte becurile sau LED-uri arse, schimbă uleiul, completează lichidul de frână şi cel de răcire. Deşi sunt mici detalii, acestea cântăresc mult în ochii cumpărătorului.
Totodată, asigura-te că ai pregătite toate actele maşinii, precum şi alte documente care să ateste că maşină a fost bine întreţinută: certificatul de înmatriculare, cartea de identitate, rapoartele de reparaţii care să dovedească faptul că reviziile au fost făcute la timp.