22 mai 2022
Chisinau
Auto

Cât de profitabile sunt pentru producători automobilele

Loading
Auto Cât de profitabile sunt pentru producători automobilele
auto_profit

Foto: navi-mag.com

Pentru mulţi, automobile­le sunt un mod de viaţă, iar pentru producătorii auto acestea sunt doar un busi­ness, mai mult sau mai pu­ţin profitabil. După cum e de aşteptat, maşinile scum­pe sunt cele mai profitabile.

 

Cotidianul german Focus a rea­lizat o analiză pentru prima jumăta­te a anului 2013 şi a întocmit două topuri: al constructorilor profitabili şi, respectiv, al celor care produc în pierdere.

 

TOP 10 constructori cu profit/maşină:

 

1. Porsche: 16.590 euro / maşină (18,4%)

 

porsche

Foto: wallpapersdesign.net

 

2. Ferrari-Maserati: 15.000 euro / maşină (11,9%)

3. Audi: 3.821 euro / maşină (10,5%)

4. BMW: 3.495 euro / maşină (9,8%)

5. Mercedes-Benz: 2.012 euro / maşină (4,9%)

6. Toyota: 1.801 euro / maşină (9%)

7. Hyundai: 1.027 euro / maşină (9,3%)

8. KIA: 911 euro / maşină (7,6%)

9. Nissan: 861 euro / maşină (5,6%)

10. Honda: 785 euro / maşină (4,0%)

 

Deşi Ferrari produce maşini mai scumpe decât Porsche, iată că pro­ducătorul german de maşini sport dă dovadă de o eficienţă mai bună, datorată în parte gamei mult mai mari şi mai variate.

În ce priveşte triada producăto­rilor premium din Germania, 2013 este primul an în care Audi îşi de­păşeşte rivalii BMW şi Mercedes-Benz ca profit realizat pe maşină, în principal, din cauza că grupul BMW (BMW, Mini şi Rolls Royce) şi marca Mercedes-Benz, împreună cu Smart, au avut o scădere.

În mod surprinzător, Toyota se si­tuează cel mai bine ca profit pe ma­şină între producătorii generalişti, analiştii remarcând un reviriment rapid după problemele ”scandalu­lui pedalei” şi după dezastrul de la Fukushima – e, practic, un exemplu al eficienţei programului de austeri­tate impus de management pentru a reveni pe linia de plutire.

De asemenea, se remarcă o creşte­re accentuată a profitului pe maşină înregistrat de coreenii de la Hyun­dai şi KIA, care îşi modifică gama de modele cu o viteză considerabilă.

Grupurile Volkswagen şi Gene­ral Motors, angajate în lupta pentru titlul de numărul unu mondial, stau mai prost decât Toyota, având pro­fituri de 629 de euro / unitate (3%) şi, respectiv, 604 euro / unitate (5,2%), în parte din cauza politicii agresive de discounturi din ultima perioadă.

 

TOP constructori cu pierderi/maşină:

 

1. Fiat Auto: -130 euro / maşină (-1,0%)

2. Seat: -164 euro / maşină (-1,1%)

3. Peugeot-Citroen: -394 euro / maşină (-3,9%)

4. Opel/Vauxhall: -414 euro / maşină (-2,9%)

5. Renault: -457 euro / maşină (-3,1%)

6. Ford Europe: -843 euro / maşină (-5,7%)

 

ford

Foto: autoguide.com

 

Unul dintre efectele acestei situ­aţii, consideră specialiştii germani, este crearea în curând a unor alianţe de şi mai mare anvergură, pentru ca aceşti constructori să reziste pe o piaţă în care liderii pun din ce în ce mai multă presiune.

  
Citiți-ne pe Facebook
Comentarii
0
Comentează
Citește și
Situs sbobet resmi terpercaya. Daftar situs slot online gacor resmi terbaik. Agen situs judi bola resmi terpercaya. Situs idn poker online resmi. Agen situs idn poker online resmi terpercaya. Situs idn poker terpercaya.

situs idn poker terbesar di Indonesia.

List website idn poker terbaik.

Kunjungi situs mpo slot online terpercaya

Kunjungi Situs slot mpo online terbaik Indonesia.

Situs agen slot terpercaya dan resmi

slot hoki gacor