Iarna deja este foarte prezentă. Meteorologii au anunțat o lună decembrie cu foarte multe ninsori, ceea ce face ca șoferii să fie supuși unor condiții foarte grele de deplasare. De aceea, este foarte important să cunoaștem cât mai multe despre cum este corect să rulezi pe zăpadă și la ceea ce trebuie să acorzi atenție. Mai jos îți prezentăm câteva sfaturi.
Cum să conduci pe zăpadă
Atunci când ninge abundent și suprafața de rulare este acoperită complet de zăpadă trebuie să reduci viteza din mai multe motive. În afară de aderența scăzută trebuie să ai grijă și la gropile acoperite cu zăpadă sau formațiunile de gheață care pot fi la fel de dure ca o bordură. De aceea, este recomandat să rulezi pe benzile pe care s-a circulat mai mult, deoarece acolo mașinile curăță drumul de astfel de pericole. Încearcă să dozezi mult mai liniar pedala de accelerație și pe cea de frână și evită să pierzi aderența roților. De asemenea, pe cât posibil, utilizează treptele de viteză superioare. Dacă mașina iese ușor de pe traiectorie nu menține piciorul pe frână, ci încearcă să accelerezi ușor și să direcționezi mașina spre traiectoria corectă. Dacă rămâi blocat în zăpadă, nu te panica și nu accelera brutal. Curăță anvelopele de zăpadă, pune nisip sub ele și încearcă să faci un ușor balans.
Cum să șofezi pe gheață
A rula pe zăpadă este una, dar gheața este mult mai periculoasă. Cel mai mare pericol este că aceasta este foarte greu de depistat și, de aceea, este recomandat să reduci viteza de deplasare atunci când condițiile sunt propice formării gheții. Foarte periculos este atunci când se formează gheața neagră, care apare direct pe asfalt și nu este deloc vizibilă. Aceasta se formează cu preponderență pe poduri, pe drumurile mai puțin circulate sau în zonele umbrite, bineînțeles atunci când există umiditate și temperaturi negative. Atunci când mergeți în spatele unei mașini pe un drum acoperit cu gheață este bine să păstrați o distanță suficient de mare de cel puțin 7-8 secunde până la ea. Această recomandare vine din partea experților care au studiat accidentele din aceste condiții. Acest sfat se aplică și celor cu mașini cu tracțiune integrală. Acestea au tracțiune foarte bună la plecare, dar frânează la fel ca orice altă mașină cu tracțiune pe o singură punte.
Nu uita! Viteza moderată în condiții de iarnă te poate salva de la un accident.