29 mai 2022
Chisinau
Auto

Cum putem depista problemele suspensiei

Loading
Auto Cum putem depista problemele suspensiei
Cum putem depista problemele suspensiei
problemele-suspensiei

Foto: dieselpowermag.com

Mulți șoferi nu conștientizează că rularea cu probleme grave la sistemul de suspensie este deosebit de peri­culoasă.

 

 

Oricând una dintre com­ponentele suspensiei poate ceda la un viraj mai în forță, iar urmările pot fi în unele cazuri dramatice, deoarece mașina devine practic in­controlabilă. Așa că vrem să discutăm despre cum putem verifica singuri, dacă sistemul de suspensie al mașinii funcționează în pa­rametri.

În primul rând, este esențial să stabilim exact rolul sistemului de suspen­sie… Astfel, pe lângă con­fortul la rulare asigurat prin amortizarea șocurilor pre­luate din carosabil, sistemul de suspensie influențează decisiv și ținuta de drum a mașinii, implicit siguranța la rulare. Mai trebuie știut că, în special amortizoarele uzate pot fi cauza pierderii controlului în curbe sau în condiții de vânt puternic. În practică s-a mai consta­tat că riscul de acvaplanare și distanța de frânare cresc considerabil odată cu apre­cierea gradului de uzură al amortizoarelor. Așa că un prim sfat ar fi ca după un rulaj de aproximativ 60.000 km să înlocuiți amorti­zoarele, deoarece cu cât uzura avansează, cu atât performanțele lor scad. Însă mai trebuie să țineți cont că durata de viață a amor­tizoarelor este influențată decisiv şi de condiţiile de rulare, astfel dacă mașina este utilizată preponderent în orașe pline de gropi, amortizoarele ar trebui schimbate mai repede. Pen­tru a evalua singuri starea de funcționare a sistemului de suspensie se recomandă ca periodic să fie apăsată caroseria în zona amorti­zoarelor.

 

Citește și: Cum să reducem consumul de carburant?

 

Dacă în urma acestui procedeu se constată ca au­toturismul se înclină prea mult și rapid într-o parte sau alta, înseamnă că ori amortizorul, ori arcul re­spectiv au slăbit. Alte indicii pot fi zgomotele puternice în mers sau șocurile la rula­rea pe suprafețe neregulate. Iar dacă la un control vizu­al comparativ al suspensiei roților de pe aceeaşi punte este sesizată o diferență cu privire la înălțimea vehicu­lului (înclinare), diagnosti­cul este evident.

Un alt sfat deosebit de important este schimbarea în pereche a amortizoare­lor și a arcurilor, cu toate celelalte componente ale sistemului de suspensie al punții. Este bine de știut că soluția de a schimba un sin­gur amortizor de pe punte generează firesc o scădere a duratei de viață a acestu­ia. Și chiar dacă înlocuirea unui singur amortizor este o soluție mai economică, autoturismul va avea un comportament nefiresc și deosebit de periculos la rulare. De asemenea, se impune înlocuirea amorti­zoarelor uzate cu altele noi de origine controlată, fiind binecunoscut faptul că pe piață sunt oferite multe pie­se de schimb contrafăcute, de calitate slabă și care pot pune în pericol siguranța în trafic.

Iar dacă în urma acestei inspecții relativ empirice aveți dubii asupra gradului de uzură a sistemului de suspensie, atunci se impune un control tehnic amănunțit la un service specializat.

 

Drum bun şi fără pri­mejdii!

  
Citiți-ne pe Facebook
Comentarii
0
Comentează
Citește și
Situs sbobet resmi terpercaya. Daftar situs slot online gacor resmi terbaik. Agen situs judi bola resmi terpercaya. Situs idn poker online resmi. Agen situs idn poker online resmi terpercaya. Situs idn poker terpercaya.

situs idn poker terbesar di Indonesia.

List website idn poker terbaik.

Kunjungi situs mpo slot online terpercaya

Kunjungi Situs slot mpo online terbaik Indonesia.

Situs agen slot terpercaya dan resmi

slot hoki gacor