21 iulie 2024
Chisinau
Auto

Cum poţi preveni răul de mişcare sau de maşină

Loading
Auto Cum poţi preveni răul de mişcare sau de maşină
Cum poţi preveni răul de mişcare sau de maşină
rau-de-miscare

Foto: nbcnews.com

 

Nu doar vremea rea sau o problema financiară ţi-ar putea strica conce­diul, ci şi răul de maşină şi de mişcare, în general. Acesta se poate manifes­tă atât de puternic, încât să suferi pe tot parcur­sul drumului şi chiar să îţi fie frică să te urci în maşină ori în alt vehicul. Cu siguranţă nu este un început potrivit pentru o vacanţă de vis, aşa că te invităm să afli cum să scapi de răul de mişcare, apelând la câteva trucuri simple:

 

1. Poate că primul impuls va fi să nu mănânci nimic înainte de drum, ştiind că te va apuca greaţa, însă aceasta este o greşeală. De fapt, im­portant este să nu mănânci nimic gras sau picant. De­sigur, este de la sine înţeles că nu trebuie să bei alcool cu o seară înainte sau în ziua cu pricina. Că să previi răul de maşină, mănâncă puţin, astfel încât să nu ai stomacul complet gol, bea multă apă, ia cu tine nişte limonadă şi nu neglija gustările (covri­gei, crackers, biscuiţi etc).

 

2. Informează-te care sunt alimentele care taie greaţa, că să nu fii nevoită să apelezi la pastile. Un aliment-minu­ne în acest sens este ghimbi­rul, care nu doar că reduce greaţa, dar ameliorează şi refluxul gastric. Alături de această rădăcină, menta este şi ea un remediu naturist eficient împotriva senzaţiei de greaţă. Desigur, rămâne pe primele locuri în top şi lămâia, un leac pe care toată lumea îl cunoaşte.

 

3. Atunci când ai rău de maşină, indicat este să con­duci chiar tu. Se pare că şofe­rii sunt mai puţin afectaţi de stările de greaţă în acest caz, întrucât creierul lor primeş­te nu doar semnale de miş­care, ci şi de coordonare a corpului în acest sens, atunci când aceştia manevrează vo­lanul. Din această cauză, nu mai apare acea contradicţie de percepţie care conduce la greaţă. Dacă totuşi trebuie să stai în spate că pasager, nu te uita niciodată la şosea sau la orice din imediata apropie­re, ci la linia orizontului. Te poate ajuta mult şi să stai întinsă.

 

4. Evita să citeşti sau să stai cu ochii lipiţi de ecranul telefonului sau al laptopului, deoarece se agravează răul de maşină. Aceasta se întâm­plă pentru că ochii sunt fixaţi într-un punct, iar creierul crede că tu stai pe loc, dar de fiecare dată când maşina se mişcă mai puternic sau ia o curbă, el primeşte alte sem­nale. Atunci de ce funcţio­nează să te uiţi fix la orizont? Pentru că are mai mult sens pentru creierul tău dacă te uiţi în punctul în care vrei să ajungi şi te mişti în direcţia respectivă.

 

5. Un truc care pare să funcţioneze pentru foarte mulţi oameni este masarea încheieturii de la mână în momentul când se declan­şează starea de greaţă. Nu există vreun studiu care să ateste eficacitatea acestei metode, dar merită să o în­cerci când nu mai ai nimic la îndemână.

 

Probabil că nu vei putea niciodată trata definitiv răul de mişcare, dar cu siguran­ţă poți să ameliorezi starea de disconfort şi greaţă dacă îţi iei măsurile de precauţie enumerate mai sus. Drum bun şi fără surprize neplă­cute!

  
Citiți-ne pe Facebook
Comentarii
0
Comentează
Citește și
slot thailand