3 iulie 2024
Chisinau
Social, Без рубрики

Consumatorii, protejați de mărfuri de calitate dubioasă

Loading
Social, Без рубрики Consumatorii, protejați de mărfuri de calitate dubioasă
Consumatorii, protejați de mărfuri de calitate dubioasă
lonstreet.com

Termenul în care consumatorii pot semnala probleme cu pro­dusele lor a fost extins de la șase luni la un an. Aceasta se aplică atunci când produsul nu corespunde așteptărilor, dar nu este strict legat de starea de conformitate. Prevederile se conțin într-un proiect de modificare a Legii privind protecția consu­matorilor.

Proiectul vine să instituie un mecanism de soluționare alternativă a litigiilor în dome­niul protecției consumatorilor. Astfel, pentru apărarea drep­turilor și intereselor sale, con­sumatorul are opțiunea de a se adresa organelor de control în domeniul protecției consu­matorilor sau poate apela la un organ de soluționare alternati­vă a litigiilor.

Ministerul Dezvoltării Eco­nomice și Digitalizării preci­zează că prin acest mecanism se vor asigura unele proceduri extra­judiciare de calitate, cu o durată de timp mult mai mică și oferite cu titlul gratuit sau la un preț mai mic decât cele judiciare.

Garanția comercială va fi definită drept „orice angajament din partea vânzătorului sau a unui producător față de consumator de a rambursa prețul plătit sau de a înlocui, a repara sau a întreține bunu­rile în orice mod, în cazul în care acestea nu corespund specificațiilor sau oricărei alte cerințe care nu este legată de conformitate.

Autoritățile își mai propun să combată practicile incorecte care dăunează consumatorilor, cum ar fi recenziile false sau promovările frauduloase pe platformele de social media.

  
Citiți-ne pe Facebook
Comentarii
0
Comentează
Citește și
slot thailand