Termenul în care consumatorii pot semnala probleme cu produsele lor a fost extins de la șase luni la un an. Aceasta se aplică atunci când produsul nu corespunde așteptărilor, dar nu este strict legat de starea de conformitate. Prevederile se conțin într-un proiect de modificare a Legii privind protecția consumatorilor.
Proiectul vine să instituie un mecanism de soluționare alternativă a litigiilor în domeniul protecției consumatorilor. Astfel, pentru apărarea drepturilor și intereselor sale, consumatorul are opțiunea de a se adresa organelor de control în domeniul protecției consumatorilor sau poate apela la un organ de soluționare alternativă a litigiilor.
Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării precizează că prin acest mecanism se vor asigura unele proceduri extrajudiciare de calitate, cu o durată de timp mult mai mică și oferite cu titlul gratuit sau la un preț mai mic decât cele judiciare.
Garanția comercială va fi definită drept „orice angajament din partea vânzătorului sau a unui producător față de consumator de a rambursa prețul plătit sau de a înlocui, a repara sau a întreține bunurile în orice mod, în cazul în care acestea nu corespund specificațiilor sau oricărei alte cerințe care nu este legată de conformitate.
Autoritățile își mai propun să combată practicile incorecte care dăunează consumatorilor, cum ar fi recenziile false sau promovările frauduloase pe platformele de social media.