25 August 2024
Chisinau
Auto

Ce trebuie știut despre geometria sistemului de direcție

Loading
Auto Ce trebuie știut despre geometria sistemului de direcție
Ce trebuie știut despre geometria sistemului de direcție

 

 

sistemul-de-directie

Foto: stonapecherske.com.ua

În momentul când ob-servați că mașina dvs. nu mai merge drept dacă lăsați volanul li­ber, este foarte pro­babil să fie afectată geometria sistemului de direcție. În acel mo­ment, este recomandat să ajungeți la un ateli­er specializat pentru a remedia problema cât mai repede posibil. Uzura asupra compo­nentelor trenului de rulare, dar mai ales asupra anvelopelor este foarte mare.

 

Când este bine să verifici geometria?

 

În primul rând, acest lucru este recomandat în momentul în care mașina nu mai rulează drept fără ajustări din volan. Indicii pot să ofere și anvelopele care nu sunt uzate uni­form. De asemenea, dacă efectuați reparații majo­re la trenul de rulare sau după un accident este re­comandat să ajungeți la un service specializat pentru verificări.

 

Este diferență între geometrie și echili­brarea roților?

 

Uneori se face confuzie între aceste două operații, însă ele nu au nicio legătu­ră. Reglarea paralelismului sau geometria constă în re­glarea unghiurilor roților pentru a redeveni perpen­diculare pe sol și paralele între ele. În schimb, echi­librarea unei roți permite rotirea roții fără ca aceasta să vibreze la anumite vite­ze.

 

De ce apar abateri de la geometria corectă?

 

Abaterile pot să apară atunci când, de exemplu, urcați o bordură cu viteză mai mare sau în momen­tul unui accident, chiar și ușor. Mai comun este atunci când treceți cu vi­teză ridicată printr-o groa­pă sau se întâmpla asta în mod repetat pe drumuri foarte proaste.

 

De ce este impor­tantă reglarea geometriei?

 

În primul rând, pentru a evita uzura suplimentară asupra anumitor compo­nente ale trenului de rula­re. Apoi, poate mai costisi­tor, pentru a nu uza excesiv anvelopele. Într-un singur sezon parcurs cu o geome­trie incorectă, pneurile pot fi distruse peste nivelul la care asigură prestanțe ce nu afectează siguranța, iar un set nou de anvelope are un prețfoarte ridicat.

 

Cât durează și cât costă această operație?

 

In majoritatea cazurilor, geometria roților din față și din spate este reglată în aproximativ 30 minute. Această operațiune constă în verificarea direcției și unghiurilor anvelopelor, în funcție de specificațiileconstructorului auto. Re­glarea geometriei este o operație simplă pentru un service specializat. Prețu-rile se situează între 150-400 de lei, în funcție de unitatea la care mergeți.

Citiți-ne pe Facebook
Comentarii
0
Comentează
Citește și
slot thailand