6 December 2024
Chisinau
Auto

Ce trebuie să știi despre maşina cu transmisie manuală

Loading
Auto Ce trebuie să știi despre maşina cu transmisie manuală
Ce trebuie să știi despre maşina cu transmisie manuală
translmisie-manuala

Foto: birdsmarketing.com

 

Cu toţii ştim că maşini­le care au cutie manu­ală de viteze sunt mai avantajoase. Oferă un consum redus de com­bustibil, prețul de achi­ziţie al maşinii este mai mic, toate maşinile fiind echipate standard cu cu­tie manuală, ceea ce în­seamnă că nu trebuie să plăteşti în plus pentru această dotare, iar cos­turile de întreţinere ale acesteia sunt mai mici. Iată câteva sfaturi pen­tru a reuşi să protejăm transmisia de eventuale avarii, şi implicit vizite la service.

 

Nu ţine mâna pe schimbător

 

Probabil că te-a exasperat instructorul auto în perioada în care făceai cursurile, cu atenţionarea să nu ţii mâini­le pe schimbător decât atunci când e nevoie. Practic avem un element fix reprezentat de furca schimbătorului, care se atinge de un element mobil al cutiei de viteze, reprezentat de pinion. Exercitarea unei presiuni cât de mici asupra schimbătorului duce, în timp la uzura acestor componen­te. Când schimbătorul este acţionat elementele compo­nente încep să interacţione­ze, iar acestea se uzează mult mai repede faţă de cazurile când sunt folosite doar când e nevoie.

 

Nu ţine maşinaîn viteză la semafor

 

Ca şi în cazul manetei schimbătorului, acţionarea inutilă a pedalei de ambreiaj duce la o uzură prematură a componentelor. Este posibil ca şi în acest caz instructorii să vă fi stresat deja cu aceas­tă problemă, totuşi, dacă ţii la ”sănătatea” maşinii tale ar fi bine să asculţi aceste sfa­turi. Când pedala este acţio­nată, placa de ambreiaj intră în contact cu un rulment, iar această frecare duce, în timp, la uzură. La semafor, din grabă, avem tendinţa să introducem maşina în viteză cu mult timp înainte de a se pune culoarea verde, pentru a pleca mai repede. Doar că această manevră poate fi fă­cută foarte repede, aşă că nu face să porneşti cu un minut înainte.

 

Nu încerca să ţii maşina în rampă din ambreiaj şi acceleraţie

 

Nu e recomandat ca atunci când eşti în rampă să ţii maşina din combinaţia de acceleraţie şi ambreiaj, deoa­rece placa de presiune se va învârti cu o viteza diferită de cea a discului de ambreiaj, iar acesta din urmă va încer­ca să ajungă la aceeaşi viteză cu placa, ceea ce duce la o uzură. În cazul în care vreţi să faci o plecare din rampă, dar nu vrei ca maşină să alu­nece puţin în spate pentru că aproape de ea se află alt au­tovehicul, vei face următoa­rea manevră. Trage frâna de mână, accelerează şi dăi dru­mul uşor la ambreiaj. Când maşina va începe să vibreze poţi elibera frâna de mână, iar maşina va pleca fără să se deplaseze deloc spre spate.

 

Să nu corelezi turaţiile cu viteza

 

Unii şoferi tind să aborde­ze o rampă într-o viteză mai mare. Doar că prea multe rotaţii fără o viteză pe mă­sură pot afecta motorul. De exemplu, dacă te afli în viteza a patra şi mergi cu 40 la oră vei suprasolicita motorul. În schimb, pentru a creşte vite­za poţi schimba în a doua.

 

Nu ţine piciorul din ambreiaj

 

Unii şoferi, atunci când conduc la drum lung, au ten­dinţa de a-şi relaxa piciorul pe pedala de ambreiaj. Acest obicei, ca şi cel legat de ţi­nutul mâinii pe schimbător, poate afecta încet, dar sigur, unele piese auto. O presiune cât de mică asupra diafrag­mei ambreiajului duce la o uzură prematură.

Citiți-ne pe Facebook
Comentarii
0
Comentează
Citește și
slot gacor
ssh account
slot thailand