Una dintre principalele probleme pe care anotimpul rece le scoate la iveală este funcționarea problematică pentru acumulatorul mașinii. Dacă acesta se consumă după doar câteva zile de staționare sau pornește foarte greu motorul mașinii, este clar că există probleme. Mai jos vă prezentăm câteva dintre ele, pe care este foarte bine să le ai în vedere pentru ca mașina să pornească.
Principalul motiv pentru care un acumulator auto nu mai funcționează cum trebuie este durata sa de utilizare. După circa 4-5 ani acumulatorul poate fi deja considerat ca unul vechi, care nu mai are mult timp de funcționare. Este bine de știut și faptul că niciun acumulator nu este identic cu altul, chiar dacă sunt aceeași marcă și model. Mașina pe care se montează acumulatorul, mediu, temperaturile, ciclul de porniri, durata pe care se circulă regulat schimbă radical timpul efectiv în care un acumulator funcționează corect. Așadar, dacă acumulatorul este mai vechi de 4 ani și se apropie anotimpul rece trebuie să ai în vedere că acesta trebuie schimbat.
O altă cauză pentru care un acumulator nu reușește să pornească mașina după un timp de staționare este dat de consumatorii ce necesită curent atunci când mașina staționează. În mod normal, asta nu trebuie să se întâmple la o mașină fără modificări din fabrică, decât în cazul în care există un scurtcircuit în sistemul electric.
Alți consumatori nedoriți pot să apară de la accesoriile suplimentare montate pe mașină, precum alarmele sau instalațiile de sonorizare.
Chiar dacă acestea au funcționat ani de zile corect, umiditatea și uzura pot produce în timp un scurtcircuit în segmentul electric suplimentar. Acești consumatori sunt destul de dificil de detectat și necesită investigații amănunțite din partea unui specialist. Dacă problema nu este rezolvată, acumulatorul se va descărca rapid de fiecare dată când mașina este oprită, iar uzura acumulatorului va crește datorită ciclurilor repetate de încărcare la care este supus..
Dacă un acumulator este montat pe o mașină cu care nu se circulă pentru intervale lungi de timp, reacțiile chimice din interiorul său îl vor degrada. Altfel spus, cu cât starea descărcării este mai mare, cu atât uzura se amplifică. Este bine ca măcar la fiecare două săptămâni să pornești mașina pentru a revitaliza acumulatorul.
Chiar dacă pare puțin probabil, acumulatorul se poate uza excesiv sau consuma între două porniri din cauza bornelor corodate, care nu permit trecerea curentului și reîncărcarea acumulatorului în mers. În astfel de cazuri acumulatorul nu reușește să se reîncarce, chiar dacă distanța parcursă este mare. Este bine să cureți regulat bornele cu o bucată de glaspapir fin sau cu o perie de sârmă.
De reținut – la temperaturi scăzute acumulatorul este mult mai puțin eficient, ceea ce necesită o atenție specială dacă vrei să îl protejezi. Evită să conduci pe distanțe scurte, cu mulți consumatori electrici porniți.