3 iulie 2024
Chisinau
Social

Pedagogii din zona de sud cer să fie înlăturate inechitățile în educație

Loading
Social Pedagogii din zona de sud cer să fie înlăturate inechitățile în educație
Pedagogii din zona de sud cer să fie înlăturate inechitățile în educație
Vocea poporului

Recent, a avut loc şedința Birou­lui Executiv al Consiliului teritorial al sindicatelor din educaţie (CTSE) din UTA Găgăuzia, în cadrul căreia au fost discutate mai multe chestiuni, printre care și subiectul vizând Le­gea nr. 175/2019 pentru modifica­rea Legii nr. 270/2018 privind siste­mul unitar de salarizare în sectorul bugetar. După intrarea în vigoare a legii respective, educatorii, cadrele didactice din învățământul primar, profesorii din ciclurile gimnaziale și liceale au clasa de salarizare 56, în timp ce mai mulţi pedagogi din in­stituţiile de educaţie timpurie (IET), gimnazii, licee au rămas cu clasa de salarizare 52.

Și anume:

  • în educația timpurie: metodist, conducător muzical, cadru didactic de sprijin, logoped, psiholog și psi­hopedagog;
  • în învățământul primar: cadru didactic de sprijin, asistent didactic, logoped, psiholog, psihopedagog, conducător de cerc;
  • în învățământul gimnazial și liceal: psiholog, psihopedagog, ca­dru didactic de sprijin, conducător de cerc.

De exemplu: un metodist IET, pe­dagog, care e responsabil de toată activitatea metodologică cu tot per­sonalul didactic, îl instruieşte, con­trolează etc., are clasa de salarizare 52, cu patru (!) clase mai jos decât un educator în educație timpurie. De ce? Care este logica?

Conducătorul muzical IET cu o vechime în munca didactică de 28 de ani, studii superioare, gradul di­dactic unu, are clasa de salarizare 68, în timp ce educatorul IET cu o vechime în munca didactică de 30 de ani, cu studii medii speciale, gra­dul didactic doi, are clasa de salari­zare 67. Diferența e doar o clasă de salarizare pentru studii superioare și gradul didactic unu! Cum poate fi înţeles acest lucru?

Am apelat în repetate rânduri la Federaţia Sindicală a Educaţiei şi Ştiinţei, la Ministerul Educației și la Ministerul Finanțelor, dar problema rămâne nerezolvată.  Primul lucru pe care îl subliniem este că profeso­rii nu ar trebui să fie astfel împărțiți în categorii, atunci când se vorbește de salarizare.

Facem un apel către toți membrii de sindicat din învățământ să ne susțină și cerem ca Federaţia Sin­dicală a Educaţiei şi Ştiinţei să per­severeze și să mențină această pro­blemă pe ordinea de zi până când va fi rezolvată, precum și reluarea activității comisiei de negociere dintre sindicate și autorități pentru a identifica o soluţie.

 

Natalia VORNICOVA, președinta CTSE din UTA Găgăuzia

  
Citiți-ne pe Facebook
Comentarii
0
Comentează
Citește și
slot thailand