Documentul stabileşte cinci obiective pentru următorii şase ani. Acestea sunt: alinierea legislaţiei turistice la standardele internaţionale, valorificarea potenţialului turistic naţional şi promovarea imaginii ţării, dezvoltarea turismului regional, sporirea nivelului de pregătire profesională şi a calităţii serviciilor turistice, precum şi modernizarea industriei turistice.
Potrivit strategiei, în Republica Moldova vor fi certificate 40 de rute turistice şi elaborate patru trasee naţionale noi, conectate la cele europene. De asemenea, vor fi reabilitate 20 de obiective turistice, amenajate cinci zone de agrement, construite două complexe sportive şi 50 de popasuri pentru turişti.
În scopul informării, urmează să fie realizate şi promovate patru spoturi publicitare şi zece ghiduri turistice. Totodată, Agenţia Turismului va organiza câte 10 evenimente turistice şi va asigura participarea la cel puţin opt expoziţii turistice internaţionale în fiecare an, va elabora programe noi de studii în domeniul turismului şi va instrui peste 1400 de persoane în cadrul cursurilor specializate.
Bugetul necesar pentru implementarea Strategiei de dezvoltare a turismului constituie peste 167 de milioane de lei. Totodată, conform estimărilor, încasările din activitatea turistică vor depăşi cheltuielile de circa 6,5 ori. În plus, este prognozată o creştere anuală de trei la sută a numărului de turişti străini şi de patru la sută – a turismului intern.