28 iulie 2021
Chisinau
Sanatate

Ce trebuie să faci pentru un păr sănătos și o piele curată

Loading
Sanatate Ce trebuie să faci pentru un păr sănătos și o piele curată
Ce trebuie să faci pentru un păr sănătos și o piele curată
insales.ru

O dietă pentru păr și piele, compusă din produse cu un conținut ridicat de vitamine B, A, E și C, precum și oligoe­lemente: zinc, seleniu și cupru, are un efect important asupra întregului corp. Metabolismul este normalizat și greutatea este redusă fără restricții se­vere și efecte nocive asupra sănătății, crește nivelul hemo­globinei, starea generală se îmbunătățește.

Pentru a avea un păr și o piele sănătoasă, este necesar să exclu­dem mâncăruri picante din meniu, prăjituri, fast food, băuturi dulci cu conținut de alcool și produse chimice dăunătoare. Mâncarea trebuie să fie echilibrată, împărțită în 4-5 mese pe tot parcursul zilei, să includă alimente care conțin materialul de bază pen­tru reînnoirea celulelor foliculare ale părului și proteinele pielii, precum și grăsimi, carbohidrați, vitamine și mi­nerale.

Produse utile pentru frumusețea părului și a pielii

  • Crupe: hrișcă, fulgi de ovăz, mei.
  • Rădăcini: cartofi, sfeclă, morcovi, țelină, rădăcini de pătrunjel.
  • Carne: carne de vită cu un conținut scăzut de grăsime, pui, ficat.
  • Pești: macrou, stavrid negru, he­ring congelat, somon roz.
  • Ouă de găină sau de prepeliță.
  • Legume: ardei dulci, toate tipu­rile de varză albă, broccoli, roșii, castraveți, ridichi. Salată verde și vișiniu, cu conținut ridicat de iod.
  • Pătrunjel, mărar, ceapă verde.
  • Nutriție pentru sănătatea părului și a pielii

Oboseala, problemele la locul de muncă, neînțelegerile în familie și diverse afecțiuni afectează starea pă­rului și a pielii. Experții cred că este suficient să includeți în mod regulat anumite alimente în dieta dvs., astfel încât aspectul să nu depindă atât de mult de problemele de zi cu zi. Iată produsele cele mai utile.

Avocado

Avocado conține o cantitate mare de grăsimi, proteine și carbohidrați, este bogat în vitamina E, oligoele­mente și acizi grași polinesaturați, care sunt perfect absorbiți de orga­nism. Această combinație de nutrienți permite avocado să optimizeze elas­ticitatea și uleiul pielii. Consumul de fructe contribuie la reducerea riduri­lor la femeile în vârstă și a acneei la adolescenți. În plus, avocado este util în unele boli ale tractului gastrointes­tinal, diabet, cataractă.

Semințele de in

Sămânța de in este bogată în vitamine, minerale, fibre. În plus, semințele conțin lignanii, care sunt capabili să ofere protecția puterni­că a vaselor de sânge de la întărire. Efectul cosmetic al semințelor de in se exprimă prin creșterea părului, ameliorarea simptomelor de seboree, vindecarea pielii care se estompează. Îmbunătățirea stării părului poate fi realizată prin consumul a aproxima­tiv trei linguri de semințe măcinate pe zi. Folosirea unei cantități mari de semințe de in poate provoca agrava­rea bolilor tractului gastrointestinal.

Suc de morcovi

Sucul de morcov presat conține o cantitate de șoc de beta-caroten, care în organism este transformată în vi­tamina A. Lipsa vitaminei A afectează negativ starea de vedere, pielea, pă­rul, dinții și oasele. Sucul de morcovi normalizează pielea uscată. La ma­mele care alăptează, îmbunătățește proprietățile laptelui cu substanțe care sunt utile pentru îmbunătățirea imunității copiilor. Femeile însărcinate sunt sfătuite să bea suc de morcovi pentru anemie și oboseală.

Un gălbenuș de ou

Gălbenușul de ouă este unul din­tre formațiunile naturale cele mai saturate cu oligoelemente, vitami­ne și substanțe nutritive. De la un gălbenuș, o persoană poate obține rata zilnică de multe vitamine, fosfor, magneziu, fier, potasiu, sulf și alte oligoelemente. În plus, gălbenușul conține colesterol „bun”, fosfolipide, coleină, care împiedică dezvoltarea tumorilor maligne și lecitină. În cos­metologie, gălbenușurile de ou se utilizează în mod activ în compoziția măștilor care măresc elasticitatea pielii, întărirea părului și eliminarea mătreții, etc.

Măsline

Fructele proaspete ale măslinu­lui conțin până la 80% din grăsimile sănătoase, inclusiv acizii mono-nesaturați, necesari pentru întărirea membranelor mucoase și a mem­branelor celulare. Uleiul derivat din măsline ajută la curățarea corpului de toxine și la încetinirea procesului de îmbătrânire. Uleiul de măsline presat la rece este utilizat în cosme­tologie. De exemplu, o mască de o lingură de ulei și gălbenuș de ou foarte rapid strânge și tonifică pielea.

Nuci și semințe

Acestea conțin uleiuri utile, pro­teine și vitamina E. Utilizarea oricărei semințe are un efect benefic asupra stării unghiilor, părului și pielii, con­tribuie la menținerea sănătății și a tinereții, sporește activitatea creieru­lui, îmbunătățește memoria. Pentru a obține efectul optim, trebuie să consumați 25-50 de grame de nuci sau semințe pe zi.

Este necesar să se acorde priorita­te semințelor care nu au fost supuse unui tratament termic: ele conțin mai mulți nutrienți.

  
Citiți-ne pe Facebook
Comentarii
0
Comentează
Citește și