29 martie 2024
Chisinau
Sanatate

Asistenţa urgentă prespitalicească, acordată chiar şi celor fără poliţă

Loading
Sanatate Asistenţa urgentă prespitalicească, acordată chiar şi celor fără poliţă

 

 

asistenta-medicala

Foto: vocea.md

Asistenţa medicală urgentă prespitalicească (AMU) este setul de servicii medicale pre­state pacientului în stare gra­vă, la locul accidentului sau al îmbolnăvirii, în timpul trans­portării, la necesitate, până la transmiterea lui în institu­ţia medico-sanitară. Conform Ghidului beneficiarului în sis­temul de asigurare obligatorie de asistenţă medicală pentru 2014, aceste servicii le sunt acordate tuturor persoanelor, inclusiv celor care nu sunt asi­gurate.

 

Paşii de acces la asistenţa medi­cală urgentă prespitalicească sunt următorii:

1. Când sunteţi într-o stare gra­vă de sănătate, beneficiaţi de servi­cii medicale de urgenţă prespitali-cească.

2. Când aveţi o problemă gravă de sănătate, sunaţi la 903!

3. Beneficiaţi de servicii medicale de urgenţă prespitalicească în regim nonstop şi operativ, pe întreg terito­riul Republicii Moldova.

4. AMU trebuie să vi se acorde chiar şi până la venirea ambulanţei, în orice tip de instituţie medicală, fără a prezenta poliţa medicală şi fără bani!

5. Serviciile de urgenţă prespitali­cească pot fi solicitate la propria ce­rere sau a persoanei care vă este în preajmă.

6. Convorbirile telefonice dintre dispeceratul medical şi solicitant se înregistrează pe bandă audio şi se păstrează în arhiva Centrului Naţi­onal Ştiinţifico–Practic de Medicină Urgentă.

7. Cooperarea şi încrederea re­ciprocă dintre medic şi pacient este baza rezolvării cu succes a urgenţelor medicale!

8. Răspundeţi prompt la întrebă­rile dispecerului legate de: adresa exactă, numele bolnavului sau al ac­cidentatului, vârsta, motivul apelului, numărul de telefon, modalitatea sau locul de întâlnire a echipei medicale (la scară, în curte, în stradă, lângă un edificiu public din apropierea locului accidentului sau domiciliu etc.).

9. Răspunsurile oneste la întrebă­rile dispecerului ajută la determina­rea tipului şi priorităţii urgenţei, la selectarea profilului şi organizarea operativă a echipei de urgenţă.

10. Urgenţele medicale majore sunt deservite în funcţie de priorita­te, fiind stabilite de către dispecer în conformitate cu răspunsurile oferite de solicitant. Vă recomandăm să nu reluaţi apelurile către 903!

11. Pentru a exclude complicaţi­ile în cazul accidentelor rutiere sau traumatismelor ce impun o atenţie sporită, evitaţi transportarea de sine stătătoare sau cu transport de ocazie a suferindului. Aşteptaţi ambulanţa pentru acordarea asistenţei medicale urgente calificate.

12. Sfaturile şi consultările medi­cale telefonice nu sunt oferite la 903! Apelaţi serviciul „Sfatul medicului” la telefonul 0-22-25-07-33 ori biroul de informaţie al Centrului Naţional Şti­inţifico–Practic de Medicină Urgen­tă, la 0-22-92-60-33.

13. Echipele de urgenţă nu sunt solicitate pentru a constata decesul. În aceste situaţii este chemat medicul de familie.

14. Un apel fals sau nefondat poate împiedica sau întârzia sosirea echipei de urgenţă acolo unde aceasta este cu adevărat necesară.

15. Pentru a clarifica toate pro­blemele apărute în urma prestării serviciilor AMU, apelaţi medicul co­ordonator al Dispeceratului central la nr. de telefon 0-22-25-07-22 sau GSM 0-78301820.

  
Citiți-ne pe Facebook
Comentarii
0
Comentează
Citește și
slot thailand