22 iulie 2024
Chisinau
Social

Sute de cazuri de infectare cu noul virus în școlile și grădinițele din capitală

Loading
Social Sute de cazuri de infectare cu noul virus în școlile și grădinițele din capitală
Sute de cazuri de infectare cu noul virus în școlile și grădinițele din capitală
agora.md

De la începutul anului școlar, zece instituții de învățământ general din întreaga țară au fost plasate în caran­tină. Cauza fiind îmbolnăvi­rea cu Covid-19 fie în rândul elevilor, fie în rândul profe­sorilor. Astfel, potrivit date­lor Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, 187 de elevi au fost testați pozitiv la coronavirus, iar 4958 de elevi au fost plasați în regim de autoizolare.

Totodată, s-a dovedit că 173 de cadre didactice au fost con­firmate pozitiv cu Covid-19, iar în autoizolare se află 288 de cadre didactice. Din persona­lul nedidactic și auxiliar, au fost infectate cu noul virus 40 de persoane, iar alte 118 se află în autoizolare.

Din cele 1240 de instituții de învățământ general publice și private care activează, 10 își desfășoară activitatea la distanță din cauza carantinei, ca și în ca­zul a 171 de clase.

„Așa cum ne așteptam, avem un număr în creștere de clase care activează la distanță din cauza virusului”, a precizat mi­nistrul Educației, Igor Șarov.

 

Situație incertă

În municipiul Chișinău se atestă o tendință de creștere a cazurilor de infecție cu Covid-19 în rândul elevilor, a atenționat zilele trecute Angela Cutasevici, viceprimar al capitalei, în cadrul unei ședințe operative a primă­riei. Ea a informat că în școlile din Chișinău au fost înregistrate peste 200 de cazuri de infecta­re, inclusiv 190 în instituțiile de învățământ secundar, iar în au­toizolare se află peste 1300 de elevi.

Vocea poporului

În aceste condiții, liderii sindicali susțin că este foar­te important să fie asigurate condițiile de lucru pentru ca­drele didactice, astfel ca aces­tea să fie în siguranță. Potrivit Margaretei Sârbu, președinta Consiliul Municipal Chișinău al Federației Sindicale a Educației și Științei (FSEȘ), anul de studii abia a început, dar multe cadre didactice deja se confruntă cu riscul de a avea ardere profe­sională (sindromul angajatului suprasolicitat) și sunt supuse stresului emoțional.

„Zilnic, cadrele didactice ne sesizează despre mai multe probleme. Sunt presiuni dure și un comportament cu tentă agresivă din partea părinților. Adesea problemele tehnice care apar în timpul orelor on-line, sunt întâmpinate cu critici dure. Mai mult, discreditarea cadrului didactic e tot mai accentuată, chiar de față cu elevii. Șapte ore la clasă cu masca pe față și vo­cea forțată, apoi lecții, în a doua jumătate a zilei, în regim on-line sau în schimbul doi. Este extrem de dificil! Mulți pedagogi sunt convinși că lucrul suplimentar nu le va fi achitat… Astfel apar multe dileme, neclarități, des­curajare”, menționează Marga­reta Sârbu.

Potrivit afirmațiilor sale, acum, mai mult ca niciodată, părinții trebuie să fie partenerii profesorilor.

„Dacă școala a ales un model de predare sau altul, înseamnă că a analizat toate circumstanțele: capacitatea edificiului, nu-mărul de copii și de clase, nu­mărul de angajați etc. În toate discuțiile cu autoritățile, res­ponsabilii au dat dovadă de deschidere. Aceștia cunosc problemele, care sunt multe! Dar numai prin dialog și găsind pârghiile legale vom putea face față situației. Prin conlucrare constructivă vom reuși să găsim soluții. Altminteri, riscăm să ne împotmolim și mai mult. Sunt multe de spus, dar vreau să cunoașteți că și la nivel de sin­dicat de ramură, dar și la nivelul Consiliul Municipal Chișinău al FSEȘ se depun eforturi colo­sale pentru a asigura procesul educațional în cheia respectării drepturilor omului”, a conchis Margareta Sârbu.

  
Citiți-ne pe Facebook
Comentarii
0
Comentează
Citește și
slot thailand