Am semnat cu un agent economic un contract al cărui obiect era producerea şi montarea geamurilor de termopan. Acestea urmau să fie livrate în termen de trei luni. La expirarea termenului, însă, mi s-a comunicat că geamurile deocamdată nu sunt gata şi că se prelungeşte termenul convenit, cu toate că în contract nu era aşa o condiţie. În final, mi-au fost livrate geamurile de o calitate inferioară, în plus, cu o întârziere de mai bine de două luni, iar la instalare s-a constatat că nu se potriveau mărimile. Am telefonat să clarific aceste momente, dar mi s-a răspuns într-un mod grosolan, fără a mi se oferi explicaţii. Ce prevede legea într-o astfel de situaţie şi ce trebuie să întreprind ca să îmi apăr drepturile încălcate?
V. Madan, mun. Chişinău
Liubomir DUDULICA
avocat
avocatmd@gmail.com
În cazul dvs. sunt aplicabile prevederile Legii privind protecţia consumatorilor.
Conform legii respective, dvs. aveţi calitatea de consumator, iar agentul economic este definit ca persoana juridică sau fizică autorizată pentru activitate de întreprinzător, care fabrică, transportă, comercializează produse ori părţi din produse, prestează servicii (execută lucrări). În cazul dat, agentul economic are și calitatea de producător (agent economic care fabrică un produs finit), şi cea de vânzător (orice persoană juridică sau fizică autorizată pentru activitate de întreprinzător, care desfăşoară activitate comercială în relaţiile cu consumatorii).
doar pentru utilizatorii înregistrați
Logare