Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor (ANSA) a lansat, recent, un ghid cu unele recomandări pentru a evita procurarea produselor neconforme.
„Ai dreptul la returnarea acestuia sau preschimbarea pe un alt produs similar conform, prezentând un bon fiscal, dovada procurării produsului; ai dreptul la restituirea contravalorii produsului; ai dreptul la depunerea reclamației în Registrul de reclamații, pe care operatorul din domeniul alimentar este obligat să-l dețină, care trebuie să fie afișat la vizorul și locul accesibil pentru consumatori”, explică ANSA. De asemenea, Agenţia a amintit şi despre dreptul consumatorului de a depune o reclamație pe https://ansa.gov.md/ro/content/petitii. Conform sursei citate, la procurarea unui produs alimentar, cumpărătorul trebuie să se asigure că prețul de la raft trebuie să corespundă cu cel din bonul de casă. „Evitați comerțul stradal – de pe trotuare, în portbagajele autoturismelor etc. Chiar dacă sunt comercializate la un preţ mai mic, acestea pot prezenta un risc pentru sănătatea dvs., contribuind la apariția toxiinfecțiilor alimentare”, afirmă ANSA.
În caz că au fost depistate produse neconforme, cumpărătorii sunt îndemnați să sesizeze Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor la numărul de telefon 022-26-46-43, Viber – 067675544 sau la adresa de e-mail: info@ansa.gov.md.