Un şir de propuneri de modificare şi îmbunătăţire a cadrului legislativ existent în domeniul publicităţii au fost formulate de reprezentanţii mai multor grupuri interesate. Ele vor sta la baza elaborării în acest scop a unui proiect de lege.
Potrivit reprezentanţilor Ministerului Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei, acest subiect a fost discutat, recent, la o masă rotundă. La eveniment au participat specialişti din partea autorităților publice centrale, Asociației Agențiilor de Publicitate, Programului Organizaţiei Naţiunilor Unite „Femeile în politică” și a unor medii de informare în masă.
În cadrul discuţiilor au fost identificate mai multe lacune de ordin instituțional și legislativ-normativ în domeniul publicităţii. Printre acestea se numără lipsa prevederilor legale ce țin de publicitate şi mesajele sociale, inclusiv a unui mecanism de conlucrare cu agențiile de publicitate.
Totodată, în prezent nu există pârghii pentru sancționarea organizațiilor ce plasează mesaje neadecvate, sexiste, dar nici criterii de apreciere a publicității sexiste. De asemenea, participanţii au opinat că în ţara noastră ar fi necesar să existe specialiști responsabili de acordarea permisiunii de plasare a publicității stradale şi au mai optat pentru instruirea specialiștilor din cadrul administraţiei publice locale, a jurnaliștilor în materie de echilibru de gen.
În context, Lilia Pascal, şefa Direcţiei politici de asigurare a egalităţii între femei şi bărbaţi din cadrul Ministerului Muncii, a insistat asupra includerii în cadrul normativ-legislativ a unor propuneri privind publicitatea socială şi cea sexistă, precum şi a unui mecanism instituţional în această materie.