3 iulie 2024
Chisinau
Social

Produsele a 30 de instituții mass-media, evaluate sub aspectul corectitudinii

Loading
Social Produsele a 30 de instituții mass-media, evaluate sub aspectul corectitudinii
Produsele a 30 de instituții mass-media, evaluate sub aspectul corectitudinii
traning

Foto: api.md

 

Reprezentanţi ai mai multor ziare şi agenţii de ştiri din Chişinău şi din raioanele ţării noastre au parti­cipat, recent, la un training de două zile în care s-au discutat aspecte legate de abordarea echilibrată a egalităţii de gen în mass-media. Evenimentul face parte din Programul de susţinere a instituţiilor mass-media în asigurarea egalităţii de gen, lansat recent de Asociaţia Presei Independente, cu suportul UN Women în Moldova. 

 

Participanţii la training au fost instruiţi cum să identifice mai uşor stereotipurile de gen ce sunt perpetuate frecvent de mass-media, în baza imaginilor discriminatorii în care sunt prezenta­te, de regulă, femeile. Lor le-au fost oferite, de asemenea, pro­cedee şi tehnici de evaluare a conţinutului editorial prin prisma dimensiunii de gen.

Partea practică s-a axat preponderent pe exerciţii de autoeva­luare a conţinutului produselor media proprii. Experta în mate­rie de gen Daniela Terzi-Barbăroşie le-a vorbit reprezentanţilor mass-media despre importanţa unor schimbări în abordarea dimensiunii de gen.

„Eliberarea de stereotipuri ne permite să aflăm omul mul­tifaţetat. Este important să încercăm să schimbăm abordarea genurilor în mass-media şi să scoatem anonimatul femeii din spaţiul public şi cel al bărbatului din spaţiul privat”, a spus Daniela Terzi-Barbăroşie.

La rândul său, Vasile Cantarji, expert al Centrului de Investigații Sociologice si Marketing CBS-AXA, a subliniat impor­tanţa sensibilizării jurnaliştilor în ceea ce priveşte reprezenta-rea echilibrată a genurilor în mass-media:

„În pofida egalităţii declarate între femei şi bărbaţi, în ţara noastră continuă să fie înregistrate discrepanţe majore în mai multe domenii. Fenomenul ia forma unui cerc vicios: femei­le sunt prezente foarte puţin în viaţa politică, respectiv, mass-media reflectă feţe predominant masculine. Percepţia publică rămâne sub influenţa acestei imagini şi este orientată să vadă politicul drept un domeniu în care nu este loc pentru femei”, a conchis Vasile Cantarji.

În calitate de jurnalişti activi, unii participanţi au menţionat că mass-media trebuie să acorde un rol important noţiunilor, termenilor pe care îi folosesc zilnic în scrierea şi prezentarea materialelor sub aspect de gen.

API a preconizat desfăşurarea, pe parcursul perioadei august–septembrie, a încă două training-uri similare, la care să participe reprezentanţi ai portalurilor informaţionale şi ai blogurilor, dar şi ai instituţiilor mass-media audiovizuale.

În urma acestor instruiri, produsele a 30 de instituţii mass-media vor fi supuse unei evaluări prin prisma dimensiunii de gen. Activitatea va demara în septembrie anul curent şi va dura opt luni.

  
Citiți-ne pe Facebook
Comentarii
0
Comentează
Citește și
slot thailand