Reprezentanţii sindicatelor afirmă că, în urma transferului, de la 1 septembrie, a plăţilor sociale la Întreprinderea de Stat „Poşta Moldovei”, salariaţii nu ar trebui să se confrunte cu probleme legate de creşterea volumului de lucru.
„În prezent, nu există probleme legate de volum, mai ales la sate. Important e să fie făcută corect normarea şi plata muncii. Din câte cunosc, la oficiile poştale sunt mulţi angajaţi care acum nu lucrează cu o normă deplină”, a precizat Ion Pîrgaru, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Lucrătorilor din Comunicaţii.
În aceste condiţii, administraţia întreprinderii are posibilitatea să facă unele schimbări favorabile lucrătorilor în ceea ce priveşte timpul de lucru şi de odihnă, dar şi remunerarea muncii.
„Reprezentanţii întreprinderii fac analize în această privinţă cu scopul de a putea face faţă, de la 1 septembrie, serviciilor respective. Dacă la ghişee se vor forma cozi sau nu, depinde de nivelul de organizare a lucrului”, a adăugat Ion Pîrgaru.
Totodată, nici aspectele de organizare nu ar trebui să genereze deficienţe legate de calitatea serviciilor respective, ci mai degrabă transferul în sine al acestor plăţi, cel puţin, la etapa iniţială. Este evident că va spori esenţial volumul de muncă, dar aceasta va contribui şi la menţinerea locurilor de muncă, a accentuat Ion Pîrgaru.
Nivelul de instruire determină calitatea serviciilor
„De vreme ce întreprinderea are deja tehnologii avansate, mai este necesar ca salariaţii să dispună şi de un nivel corespunzător de instruire, pentru a asigura o calitate înaltă a serviciilor”, a concluzionat Ion Pîrgaru.
„Poşta Moldovei” a anunțat, zilele trecute, că pregăteşte un şir de măsuri pentru a face faţă numărului de beneficiari de prestaţii sociale care se aşteaptă să crească de la 1 septembrie. Cu începere de la această dată, potrivit unei hotărâri de Guvern, prestațiile sociale, care până acum erau achitate prin intermediul Băncii de Economii și al Băncii Sociale, vor putea fi ridicate de la oficiile poștale.
Reprezentanţii Ministerului Tehnologiei Informației și Comunicațiilor au anunţat că sistemul electronic de încasare a plăților a fost perfecționat. Astfel, o tranzacție va dura nu mai mult de un minut, față de trei până acum. De asemenea, va fi mărit numărul de angajaţi şi de ghișee în unele oficii poştale.
Concomitent, „Poşta Moldovei” planifică implementarea unui sistem de gestionare şi fluidizare a cozilor din oficiile poştale. În caz de necesitate, va fi elaborat și implementat un grafic special de activitate a oficiilor poştale.
În același timp, este testată aplicaţia „Factura”, care va fi accesibilă în viitorul apropiat şi care va permite populației să achite utilităţile prin intermediul telefonului mobil.
În cazul în care, din anumite motive, beneficiarii de prestații sociale nu-şi vor ridica banii de pe cardul Băncii de Economii până pe 26 august, suma respectivă va fi transferată automat în contul Întreprinderii de Stat „Poşta Moldovei”.
Potrivit hotărârii respective de Guvern, de la Banca de Economii și Banca Socială vor fi transferate la „Poşta Moldovei” toate tipurile de pensii de asigurări sociale, alocația socială de stat, alocația lunară de stat, indemnizația de maternitate, indemnizația unică la nașterea copilului, ajutorul de deces, suportul financiar de stat, prestațiile sociale acordate șomerilor, ajutorul social.
Prestaţiile sociale vor fi achitate prin intermediul Î.S. „Poşta Moldovei”, până la solicitarea de către beneficiari a transferului acestora la un alt prestator de servicii.