4 October 2024
Chisinau
Cititorii ne scriu

Plângerile în registrul de reclamaţii, înregistrate fără bonul de casă

Loading
Cititorii ne scriu Plângerile în registrul de reclamaţii, înregistrate fără bonul de casă
Plângerile în registrul de reclamaţii, înregistrate fără bonul de casă
reclamatii

Foto: agora.md

 

„În legătură cu faptul că nu-mi erau comunicate explicit preţu­rile, iar ulterior erau efectuate eronat calculele pentru medica­mentele pe care intenţionam să le procur de la o farmacie din capi­tală, am cerut registrul de recla­maţii, pentru a nota o plângere. Chiar dacă mi-a fost pus la dispo­ziţie, după insistenţă multă, re­gistrul în cauză era completat în totalitate şi nu mai era loc pentru a scrie ceva. Mai mult, o persoa­nă din cele prezente îmi reproşa că nici nu aş avea dreptul să fac vreo reclamaţie, de vreme ce nu procurasem nimic şi nu aveam vreun bon de casă. Am renunţat, dar ştiu că atât legea, cât şi prac­tica, spun altceva. Unde aş putea obţine mai multe informaţii cu referire la incidentul descris?

 

Daniel Patraşcu, or. Chişinău”

 

Solicitată de un redactor al ziarului „Vocea poporului”, Viorica Bodiu, ad­junctă a şefului Direcţiei relaţii cu con­sumatorii din cadrul Agenţiei pentru Protecţia Consumatorilor, a precizat că legea obligă vânzătorii să deţină un registru de reclamaţii. Acesta trebuie să se afle la un loc vizibil, iar aspectele ce ţin de înregistrarea reclamaţiilor par­venite din partea consumatorilor sunt stipulate într-un regulament aprobat de Guvern.

Registrul respectiv trebuie să fie în­registrat la administraţia publică loca­lă. După ce această condică este com­pletată integral, vânzătorul este obligat să o mai păstreze încă un an.

În cazul descris mai sus, dacă regis­trul de reclamaţii era completat defi­nitiv, vânzătorul urma să procure altul şi să-l înregistreze la autoritatea care i-a eliberat autorizaţia de funcţionare. Acest lucru trebuia făcut imediat, pen­tru că vânzătorul este obligat să dispu­nă în permanenţă de acest registru.

La rândul său, consumatorul este în drept să solicite informaţii la Linia fierbinte a Agenţiei pentru Protecţia Consumatorilor, dar şi să depună o re­clamaţie în scris la aceeaşi instituţie. Plângerea poate fi prezentată la sediul agenţiei, expediată prin fax, poşta elec­tronică sau prin cea tradiţională.

În baza acestei petiţii, inspectorii sunt obligaţi să întreprindă măsurile prevăzute de lege. Or, chiar şi faptul că reprezentantul comerciantului respec­tiv a prezentat un registru de reclamaţii în care nu putea fi înregistrată plânge­rea, constituie o abatere de la legislaţia în vigoare.

Totodată, argumentul că registrul poate fi înmânat consumatorilor doar la prezentarea bonului de casă este in­vocat pe motiv că la acesta se referă una din rubricile condicii în cauză ce nece­sită a fi completate. Totodată, şi în ca­drul normativ se regăseşte o menţiune a faptului că, de regulă, înscrierea plân­gerilor în registru se face cu indicarea datelor din bonul de casă.

Specialiştii precizează însă că în ast­fel de situaţii, ca şi în multe altele, legea dă dreptate consumatorului. Astfel, in­spectorii pentru protecţia consumato­rilor aduc la cunoştinţa vânzătorilor că această situaţie trebuie interpretată ca pe o obligaţie de a înmâna registrul de reclamaţii. În viitor, nu este exclus că prevederile respective ale cadrului nor­mativ vor fi modificate pentru a nu lăsa loc de interpretări în contradictoriu.

De asemenea, imediat ce consumato­rul înregistrează o plângere în registrul de reclamaţii, vânzătorul este obligat să o examineze şi, în termen de două zile, să facă înscrieri referitoare la remedi­erea problemei semnalate. Pe lângă aceasta, în cinci zile sau maximum 14, în funcţie de complexitatea problemei, consumatorul trebuie să fie informat în formă scrisă despre soluţia identificată la plângerea care a fost depusă.

Citiți-ne pe Facebook
Comentarii
0
Comentează
Citește și
slot thailand