Aproximativ 140 de întreprinderi înregistrate în cadrul concursurilor „Marca comercială a anului 2021” și „Premiul pentru realizări în domeniul calității bunurilor și serviciilor” au fost premiate la cel mai important eveniment al businessului autohton – „Gala Businessului Moldovenesc”.
Acesta a fost organizat de Camera de Comerț și Industrie (CCI) a Republicii Moldova, Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI), în parteneriat cu Centrul Național Anticorupție (CNA), Institutul de Standardizare din Moldova (ISM) și Centrul Național de Acreditare din Republica Moldova (MOLDAC).
În cadrul ceremoniei de inaugurare a „Galei Businessului Moldovenesc”, Sergiu Harea, președintele CCI a RM, a adus sincere mulțumiri partenerilor, dar și participanților, care, în ciuda tuturor dificultăților, au reușit să-și unească forțele pentru organizarea unui eveniment care scoate în evidență cele mai competitive întreprinderi din țara noastră.
Premiați pentru curaj și perseverență
„Premiile oferite confirmă curajul, perseverența și dorința companiilor de a se afirma pe plan național și de a-și contura reușitele în domeniul promovării mărcilor comerciale și a managementului calității. Toți învingătorii prezenți aici sunt o dovadă clară a faptului că fiecare companie și brand are nevoie de promovare și că toate acțiunile pe care le întreprind nu sunt în zadar, ci contribuie direct la dezvoltarea mediului de afaceri autohton”, a declarat Sergiu Harea.
În debutul evenimentului, cu un mesaj de felicitare a venit și directorul general al Agenției de Stat pentru Proprietatea Intelectuală, Eugeniu Rusu, care a menționat că la ediția curentă a concursului au participat multe companii merituoase, fapt ce a făcut dificilă selectarea câștigătorilor.
„Vreau să felicit câștigătorii, să le urez succes, să-și păstreze punctele forte pe care le-a apreciat juriul și să le amplifice. Pe ceilalți participanți vreau să-i încurajez să-și etaleze forțele în continuare, să nu renunțe, să muncească cu aceeași ambiție. Până la urmă, cel mai important premiu este aprecierea publicului, pe care dumneavoastră, odată ajunși aici, deja ați obținut-o”, a transmis Eugeniu Rusu.
La eveniment a participat și vice-președintele Confederației Naționale a Sindicatelor din Moldova (CNSM), Sergiu Sainciuc, care a înmânat premiile la unele nominalizări.
Concursul, instrument de promovare
Fiind la cea de-a XIX-a ediție, concursul „Marca Comercială a Anului” este unul dintre cele mai eficiente instrumente de promovare a mărcilor comerciale pe piața internă şi pe cea externă. Pe parcursul celor 18 ediții, la competiție au fost înregistrate peste 1600 de mărci.
Concursul „Premiul pentru realizări în domeniul calităţii bunurilor și serviciilor” este la cea de a 8-a ediție. Scopul acestuia este de a evidenția companiile care au implementat cu succes managementul calității și de a promova abordările moderne ale calității. În total, pe parcursul tuturor edițiilor au participat 350 de companii. Miza concursului este Trofeul „Zeița Calității”.
Ediția curentă a „Galei Businessului Moldovenesc” vine cu o premieră la capitolul politicilor prietenoase familiei la locul de muncă. Astfel, cinci companii din sectorul privat, membre ale CCI, auprimit mențiuni speciale pentru angajamentul ferm în asigurarea echilibrului între viața de familie și cea profesională a angajaților, prin promovarea activă a politicilor prietenoase familiei la locul de muncă.