9 October 2024
Chisinau
Cetăţeanul şi legea

Perioada sancţiunilor disciplinare. Dreptul la repararea prejudiciului

Loading
Cetăţeanul şi legea Perioada sancţiunilor disciplinare. Dreptul la repararea prejudiciului
Perioada sancţiunilor disciplinare. Dreptul la repararea prejudiciului
lege

Foto: asigurari.ro

 

Rubrica „Cetăţeanul şi legea” vine în aju­torul cititorului nostru care caută răspun­suri la întrebări de ordin juridic. Conti­nuăm această tradiţie, pentru ca cititorii, care sunt şi salariaţi la diverse întreprin­deri, să nu se simtă vulnerabili juridic în faţa celor care încearcă să-i manipuleze.
La întrebările primite la redacţie va răs­punde şeful Departamentului juridic al Confederaţiei Naţionale a Sindicatelor din Moldova, Ion PREGUZA.
hot Linia fierbinte la tel. 022-23-76-39
Luni şi joi de la 14.00-16.00.

 

Fără stimulări în perioada sancţiunilor disciplinare

 

guestion

Are oare angajatorul dreptul să aplice salariatului sti­mulări în perioada termenului de valabilitate a sanc­ţiunii disciplinare?

  Tudor Buga, Briceni

 

Potrivit art. 211, alin. (3) din Codul muncii, în interiorul termenului de validitate a sancţiunii disciplinare, salariatului sancţionat nu-i pot fi aplicate stimulări. Însă, conform alin. (2) al aceluiași articol, angajatorul care a aplicat sancţiunea disciplinară este în drept să o revoce în decursul unui an, din proprie iniţiativă, la rugămintea salariatului, la demersul reprezen­tanţilor salariaţilor sau al şefului nemijlocit al salariatului. Ținem să menționăm că, la aplicarea stimulărilor, angajatorul este obligat să obţină acordul reprezentanţilor salariaţilor (sindicatelor). Rolul sindicatelor constă în stimularea corectă şi echitabilă a salariaţi­lor pentru succese în muncă.

 

Salariatul, în drept să ceară angajatorului repararea prejudiciului

 

guestion

Care este modalitatea de examinare a litigiului pri­vind repararea prejudiciului material și a celui mo­ral, cauzat salariatului de către angajator?

  Radu Cerbu, Hîncești

 

În cazul apariției unui asemenea litigiu, salariatul trebuie să în­ainteze angajatorului o cerere scrisă prin care să solicite repararea prejudiciului material respectiv și a celui moral. Angajatorul, la rândul său, este obligat să înregistreze cererea, s-o examineze și să emită ordinul corespunzător în termen de 10 zile calendaristice din ziua înregistrării acesteia, aducându-l la cunoștința salariatului sub semnătură. Dacă salariatul nu este de acord cu ordinul angajato­rului sau dacă ordinul nu a fost emis în termen de 10 zile calenda­ristice din ziua înregistrării cererii, salariatul, potrivit art. 332 din Codul muncii, este în drept să se adreseze cu o cerere în instanța de judecată pentru soluționarea litigiului individual apărut.

Citiți-ne pe Facebook
Comentarii
0
Comentează
Citește și
slot thailand