Salariații Căii Ferate din Moldova își primesc lefurile cu întârziere de trei luni, iar angajații Direcției deservirea călătorilor din cadrul întreprinderii – cu întârziere de cinci-șapte luni. În prezent, restanțele salariale la această întreprindere se cifrează la aproximativ 115 mln. de lei, potrivit lui Ion Zaporojan, președintele Federației Sindicale a Feroviarilor.
„Deși ne-am adresat de nenumărate ori președintelui țării, spicherului, ministrului Economiei și Infrastructurii, premierului să se implice în soluționarea problemei, până în prezent, nu avem nici o susținere din partea statului. Federația Sindicală a Feroviarilor a organizat și acțiuni de protest în acest sens, fiind sprijinită de conducerea CNSM, precum și de federații sindicale din alte ramuri. Chiar dacă ni s-a promis marea cu sarea, astea s-au dovedit a fi doar vorbe goale. Oamenii care muncesc la Calea Ferată nu-și primesc leafa la timp”, a constatat cu regret Ion Zaporojan.
Liderul sindical susține că în fiecare zi este telefonat de salariați ai Căii Ferate, pentru că aceștia nu mai au mijloace de existență, iar cheltuielile de întreținere a familiilor sunt în creștere.
Deși guvernanții ne-au promis marea cu sarea, toate s-au dovedit a fi doar vorbe goale
Ministerul Economiei și Infrastructurii a prezentat recent spre dezbateri publice un proiect al Codului transportului feroviar. Potrivit autorilor documentului, proiectul a fost elaborat în scopul executării Planului național de acțiuni pentru implementarea Acordului de Asociere Republica Moldova – Uniunea Europeană în perioada 2017-2019, a Acordului de împrumut dintre RM şi Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, în vederea realizării Proiectului de achiziţie a locomotivelor şi de restructurare a infrastructurii feroviare.
doar pentru utilizatorii înregistrați
Logare