Cinci funcții de bază ale Inspecției Sociale vor fi consolidate la propunerea unor experți străini. Raportul final în cadrul proiectului de consultanţă ”Suport în punerea în aplicare a mecanismului de combatere a fraudei și erorilor în Republica Moldova” a fost prezentat recent în cadrul Ministerului Muncii, Protecției Sociale și Familiei.
În cadrul proiectului, experții internaționali în domeniul supravegherii modului în care es-te respectată legislația privind protecția socială a populației au formulat mai multe recomandări de îmbunătățire a activităţii Inspecției Sociale din Republica Moldova. Acestea prevăd testarea unor noi mecanisme de inspectare, comunicare, raportare și monitorizare, menite să ușureze activitatea Inspecției Sociale.
Experții au elaborat un model complet al Inspecției Sociale, bazat pe combinarea aspectelor teoretice și a proceselor de lucru practic şi au determinat structura organizatorică optimă pentru a sporirea eficienţei inspecției.
Recomandările experților în materie vor fi luate în calcul de specialiștii ministerului în procesul de perfecţionare a politicilor și elaborare a regulamentelor noi de combatere a fraudelor și erorilor în acordarea protecției sociale.
Suportul în consolidarea capacitățior operaționale ale Inspecției Sociale a fost acordat ministerului în cadrul proiectului ”Consolidarea eficienței rețelei de asistență socială”, susținut de Banca Mondială.