Un plan de acţiuni pentru perioada 2017-2020 de implementare a Strategiei în domeniul protecției consumatorilor a fost aprobat în cadrul unei recente ședințe a Cabinetului de miniștri.
Documentul a fost elaborat în conformitate cu cele patru obiective majore ale strategiei respective. Ele ţin de scăderea riscului de apariţie a produselor şi serviciilor periculoase pe piaţă, reducerea nivelului tranzacţiilor prejudiciabile pentru consumatori, educarea și informarea consumatorului, eficientizarea procesului de revendicare a drepturilor şi de recuperare a prejudiciilor.
În particular, este prevăzută armonizarea cadrului normativ național cu cel al Uniunii Europene în ceea ce privește cerințele minime de calitate și inofensivitate a produselor și serviciilor. Totodată, este preconizată elaborarea și implementarea unor programe sectoriale de supraveghere a pieței, cooperarea eficientă dintre autoritățile abilitate în domeniul protecției consumatorilor.
Realizarea acțiunilor planificate va fi finanțată în limitele bugetului aprobat, precum și din mijloacele oferite de partenerii externi de dezvoltare.
Sergiu Iurcu, şef adjunct al Departamentului protecţie social-economică al Confederaţiei Naţionale a Sindicatelor din Moldova, a precizat că, în virtutea funcţiei lor de apărare a drepturilor şi intereselor salariaţilor, sindicatele sunt preocupate şi de mai multe aspecte legate de protecţia consumatorilor. Este vorba în special de reglementarea tarifelor la produsele şi serviciile de primă necesitate şi corelarea acestora cu nivelul de salarizare a lucrătorilor, astfel încât să nu fie afectat nvelul de trai al populaţiei.
În această ordine de idei, sindicatele au lansat anterior o iniţiativă privind adoptarea unei legi speciale în domeniul reglementării preţurilor şi a tarifelor.