Pe 28 octombrie, Confederaţia Naţională a Sindicatelor din Moldova şi reprezentanţii centrelor sindicale naţional–ramurale au analizat, în cadrul unei mese rotunde organizate la Institutul Muncii, rezultatele cercetării cu genericul „Eficienţa informării sindicale”, realizată de specialiştii de la Institutul Muncii.
Scopul investigației a fost identificarea categoriilor teoretice esenţiale cu privire la evaluarea eficienţei informării în organizaţiile şi mişcările sociale, dar şi evaluarea instrumentală a eficienţei sindicale.
Nicolae Suruceanu, secretarul confederal al CNSM, în calitate de moderator, s-a referit la practica sindicală, dar și la cercetările care indică asupra nevoii de îmbunătățire a activității de comunicare sindicală. Astfel, pe lângă motivație și competență profesională, comunicarea reprezintă cheia eficienței într-o organizație sindicală. În acest context, recomandăm să se treacă gradual de la politici informaționale la politici de comunicare, pentru a spori feedback-ul sau comunicarea inversă, a menționat Nicolae Suruceanu.
Liliana Posţan, şef al Departamentului cercetări de la Institutul Muncii, a menţionat că CNSM a acordat o deosebită atenţie la promovarea imaginii sindicatelor şi la îmbunătăţirea informării pentru organizaţiile sindicale. În cadrul evenimentului s-au examinat rezultatele studiului „Eficienţa informării sindicale”. Sistemul informaţional este unul funcţional în cadrul CNSM. Totodată, ea a dezvăluit participanţilor la masa rotundă o serie de date, statistici, sondaje de opinie, sugestii, recomandări ce se referă la politica informaţională şi de gestionare a imaginii sindicatelor pentru asigurarea unei informaţii veridice a opiniei publice despre activitatea organizaţiilor sindicale din Republica Moldova.
„Prin acest studiu, ne-am propus să elaborăm conceptul informării eficienței sindicale, să identificăm categoriile teoretice esențiale cu privire la evaluarea acesteia în organizațiile și mișcările sindicale, să elaborăm și să aprobăm instrumentarul studiului experimental, să realizăm inventarul bazelor de date, al sistemelor de expertiză, metodelor de diseminare și culegere a informațiilor, să aplicăm chestionarul de evaluare și să redactăm raportul de cercetare”, a subliniat Liliana Posţan, șef al Departamentului cercetări din cadrul Institutului Muncii.
Dânsa a adăugat, totodată, că fiecare organizație, în parte, își construiește propriul model de comunicare, bazat pe cultura și specificul organizației și pe percepția membrilor acesteia asupra comunicării. Totuși, pentru realizarea eficientă, sindicatele, ca organizații, trebuie să aibă strategii și politici de comunicare, iar liderii sindicali să fie buni comunicatori.
Studiul a fost efectuat de Institutul Muncii în trimestrul trei al anului 2013 pe un eșantion de 100 de respondenți.