În conformitate cu art. 11 din Legea securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 186/2008, angajatorul desemnează unul sau mai mulţi lucrători care să se ocupe de activităţile de protecţie şi prevenire a riscurilor profesionale în cadrul unităţii. Aceştia trebuie să dispună de document de absolvire a unor cursuri de instruire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă.
Elena CARCHILAN
șefa Inspectoratului Sindical de Muncă
În caz că activităţile desfăşurate nu presupun pericole de accidentare, atribuţiile lucrătorului desemnat şi le poate asuma conducătorul unităţii, dacă este instruit în materie.
Serviciul de prevenire şi protecţie saulucrătorul desemnat în acest scop urmărește organizarea, coordonarea și monitorizarea activității de asigurare a securităţii şi sănătăţii în muncă, în conformitate cu legislația în vigoare. Acesta elaborează împreună cu conducătorii locurilor de muncă instrucțiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă în funcție de particularitățile sistemului de muncă din unitate, numărul de angajați, riscurile de accidentare și/sau îmbolnăvire profesională, repartizarea teritorială a unității și/sau a filialelor, sediilor de lucru ale acesteia.
doar pentru utilizatorii înregistrați
Logare