21 November 2024
Chisinau
Без рубрики

În căutarea unui job la „Târgul de cariere”

Loading
Без рубрики În căutarea unui job la „Târgul de cariere”
În căutarea unui job la „Târgul de cariere”
tirgul-de-cariere

Foto: vocea.md

La unul dintre centrele comerciale din capitală, pe parcursul a două zile, s-a desfășurat „Târgul de cariere”, ediția a V-a. Aici s-au adunat cei care se află în căutarea unui ser­viciu, care vor să-și mai găsească un job sau caută o oportunitate de angajare pentru perioada studiilor. Totodată, la eveniment puteau fi văzute și persoane care tind să avanseze în carieră, în domeniul în care profesează în conformitate cu specializarea obținută sau într-un domeniu diferit de calificarea obţinută la studii.

 

 

Imaginea de angajator bun

 

„Evenimentele în cadrul că­rora persoanele care își caută o slujbă sau o sursă de venit co­munică cu eventuali angajatori niciodată nu sunt prea multe, este de părere organizatorul Eu­gen Gârlă. Or, această comuni­care facilitează angajarea. Când cauți de lucru, singur expediezi CV-uri, primești răspunsul, te înțelegi în privința interviului, mergi la interviu, aștepți răspun­sul și toate acestea se transfor­mă într-un proces de durată. Iar când vii aici, timp de jumătate de oră, poți afla ce oferte au 25 de companii de profil diferit, poți participa la primele mini-inter­viuri cu angajatorii. În așa fel și pentru candidat, și pentru anga­jator este mai simplu să înțeleagă dacă merită să investească timp în interacțiunea cu această per­soana ori cu această companie”.

Potrivit lui Gârlă, o compa­nie cunoscută, cu nume, nu ne­apărat are și o imagine de an­gajator bun. Există o diferență dintre percepția companiei ca și furnizor de anumite produse și cea de angajator. Acest lucru îl conștientizează foarte bine firmele care și-au amenajat un stand în cadrul târgului.

 

g_social

Sindicatele consideră că astfel de târguri trebuie să se desfăşoare mai des

 

„Avem ocazia să vedem niște persoane reale care do­resc să muncească și au anumi­te capacități. Analizăm cine se adresează la noi, le demonstrăm eventualilor salariați ce le-am pu­tea propune”, ne povestește Ca­rolina Capmaru, asistent resurse umane în cadrul unei companii active în domeniul distribuției diferitelor mărfuri.

„Participăm în premieră, dar am constatat că oamenii cunosc brandul nostru, menționează Olga Osadci, manager de per­sonal într-o companie care co­mercializează tehnică de calcul, telefoane mobile și accesorii. Lumea știe că ne dezvoltăm, că propunem condiții bune de mun-

că, oferim salarii decente, orga­nizăm traininguri, există posi­bilitatea de a avansa în carieră. Participăm pentru ca să atragem și mai mult atenția oamenilor, or comunicarea pe viu este necesa­ră. E practic același lucru ca și interviul, de fapt”.

 

Citește și: Absolvenţi cu diplome de şomeri. Integrarea lor — între mit şi realitate

 

Grație târgului, companiile care sunt în căutare de personal pot găsi specialistul de care au nevoie, iar pentru că pot comu­nica la modul direct cu cei care-și caută o slujbă, au oportunitatea să identifice cerințele pieței, în­trucât acestea se modifică de la un an la altul, ne explică orga­nizatorii. Despre eficiența feed-back-ului după aceste expoziții ne vorbesc și companiile partici­pante.

Lucia Dmitriev, specialist re­surse umane la o companie care îmbuteliază băuturi răcoritoare, ne spune că participarea la târg în anii precedenți a fost extrem de utilă. „Pornind de la experi­enţa acumulată în ediţiile prece­dente, am angajat persoane care, după ce-au vizitat târgul, şi-au manifestat dorinţa de a activa la noi, şi acum mai lucrează”.

 

Alegere pentru solicitanţi

 

Târgul este vizitat de solici­tanţi de locuri de muncă de dife­rite vârste, însă marea majoritate sunt tineri. Fiecare dintre ei îşi are propriul scop. „Caut un job pe care l-aşputea îmbina cu studii­le. Am găsit oferte şi în domeniul meu. Este foarte important că la iarmaroc avem posibilitatea să discutăm direct cu patronul”, ne spune Alexandru Lazăr, student la anul trei la Facultatea de ra­dioelectronică şi telecomunicaţii de la Universitatea Tehnică.

„Mi-a plăcut că aici sunt ofer­te în diverse domenii, adică ai de unde alege. Sunt în ultimul an de studii şi-mi caut un loc de mun­că. Aici sunt scoase la „vânzare” locuri vacante în diverse dome­nii care cer cunoaşterea limbilor străine. Astfel, pe de o parte, am oferte în specialitatea mea (limbi străine), iar pe de alta, aceste lo­curi de muncă au un profil larg, ceea ce mă bucură”, îşi împărtă­şeşte impresiile Alexandra Sur-du, studentă la facultatea de limbi străine a Institutului de Relaţii Internaţionale din Moldova.

Ana Moldovanu, şefa Depar­tamentului protecţie social-eco­nomică de la CNSM, este sigură că astfel de activităţi pot fi orga­nizate nu doar în diverse centre publice din capitală, dar şi direct la întreprinderi. Ea consideră că târgurile locurilor de muncă pot fi desfăşurate în diverse ra­muri.

În prezent, în ţară se dezvol­tă intens industria textilă, astfel aici se resimte un deficit de ca­dre. Ar fi cazul ca întreprinderile din sfera respectivă să se reu­nească şi să-şi expună ofertele pe teritoriul unuia dintre cei mai importanţi jucători de pe această piaţă, să zicem Fabrica „Ionel”.

Astfel, patronii nu doar şi-ar prezentata ofertele privind lo­curile vacante într-un domeniu, dar chiar ar putea demonstra ce anume îi aşteaptă pe solicitanţi în cazul în care se vor angaja.

„S-ar putea face o excursie prin secţii pentru a le demonstra eventualilor angajaţi condiţiile de muncă şi a le oferi posibili­tatea să urmărească procesul de producţie, să discute cu co­laboratorii întreprinderii şi să afle din prima sursă tot ce-i in­teresează. În acest mod, anga­jatorul ar avea mai multe şan-se ca să atragă specialiştii de care are nevoie”, susţine Ana Moldovanu.

Citiți-ne pe Facebook
Comentarii
0
Comentează
Citește și
slot thailand