Cabinetul de Miniştri a aprobat, recent, o decizie cu privire la reglementarea cadrului instituţional şi a mecanismului de coordonare a asistenţei externe acordată ţării noastre de către organizaţiile internaţionale şi ţările donatoare.
Documentul are scopul de a ajusta cadrul normativ în domeniu la noile cerințe, pentru creșterea eficienței, a durabilității și transparenței asistenței externe. Modificările majore se referă la instituționalizarea și perfecţionarea procesului de actualizare a două platforme electronice.
Prima dintre aceste modificări se referă la platforma pentru gestionarea asistenței externe www.amp.gov.md, prin care se instituie raportarea electronică şi este reglementat formatul standard de elaborare a rapoartelor privind asistența externă. Cea de-a doua se referă la platforma www.finantare.gov.md, care este destinată informării publicului privind asistența financiară disponibilă și care are obiectivul de a facilita comunicarea dintre Guvern și mediul de afaceri. Potrivit documentului sus-menţionat, orice schemă de finanțare nouă, lansată pentru susținerea mediului de afaceri sau orice modificare în schemele de finanțare prezente, va fi notificată Cancelariei de Stat de către instituțiile responsabile pentru a fi plasată pe platforma www.finantare.gov.md. Condițiile respective se referă atât la resursele financiare externe, cât și la cele bugetare.
Biroul comunicare și relații cu presa al Guvernului precizează că ajustările în cauză au menirea de a contribui la transparentizarea asistenței externe și dezvoltarea mediului de afaceri în condiții favorabile, precum şi de a oferi informații gratuite actualizate.