Guvernul în exerciţiu a aprobat, recent, un set de modificări şi completări la o hotărâre de guvern ce reglementează aplicarea Legii privind transparenţa în procesul decizional.
Noile prevederi incluse în Regulamentul cu privire la procedurile de asigurare a transparenţei în procesul decizional stabilesc expres care dintre autorităţile publice sunt obligate să respecte prevederile Legii privind transparenţa în procesul decizional.
Stipulările respective includ, de asemenea, responsabilităţile Cancelariei de Stat a Republicii Moldova, în calitate de instituţie care va monitoriza implementarea legii sus-menţionate, precum şi o serie de norme cu referire la termenul şi condiţiile de desfăşurare a procedurilor corespunzătoare.
Regulamentul prevede, printre altele, că toate autorităţile emitente de decizii care pot avea un impact social, economic şi de mediu sunt obligate să asigure accesul la proiectele de decizii şi la materialele aferente.
Totodată, a fost mărit termenul în care proiectele de decizii pot fi examinate de toţi cei interesaţi. Dacă până în prezent acest termen era de cel mult 15 zile lucrătoare, modificarea propusă stipulează cel puţin 10 zile lucrătoare pentru consultarea publică a proiectelor de decizii.
Documentul mai prevede că, la solicitarea persoanelor interesate, termenul de prezentare a recomandărilor şi sugestiilor pe marginea proiectelor de decizii poate fi prelungit de către autoritatea publică responsabilă.