Până la finele acestui an, circa 30% dintre directorii de școli din țară vor fi instruiți de către 20 de formatori în vederea îmbunătățirii abilităților lor manageriale.
Formatorii sunt instruiți în cadrul unui curs special, care se desfășoară în contextul Proiectului „Reforma învățământului în Moldova” și care va dura până la data de 26 august, se arată într-un comunicat de presă al Ministerului Educației.
„La sfârșitul lunii mai 2016, Ministerul Educației a aprobat documentul respectiv, ce include reguli, criterii și indicatori a căror implementare va oferi garanția că managementul unității școlare corespunde cerințelor stabilite la nivel național și este conform cadrului de politici existent. În următorii doi ani, standardele vor fi implementate cu titlu de proiect-pilot, iar la expirarea termenului de pilotare cerințele prevăzute în documentele în cauză vor deveni obligatorii pentru fiecare manager școlar. Pentru ca standardele să fie aplicate eficient, Ministerul Educației a considerat necesară pregătirea în domeniu a 20 de formatori, care ulterior vor oferi suport celorlalți manageri școlari”, spune Mariana Goraș, șef adjunct al Direcției învățământ preuniversitar a Ministerului Educației.
Aceasta susține că scopul principal al programului de instruire este de a spori nivelul calității în educație, ajutând astfel directorii să aplice în practică prevederile Standardelor de competență profesională ale cadrelor manageriale din instituțiile de învățământ general.
Referindu-se la utilitatea programului de instruire, Iurie Melinte, formator, a menționat că participanții la training examinează detaliat fiecare din cele șase domenii ale standardelor profesionale, propunând viziuni și strategii pentru dezvoltarea instituției de învățământ: „Managerii școlari vor organiza autoevaluarea instituției și a resurselor umane disponibile, vor identifica punctele forte și slabe, vor elabora un plan de activități în vederea soluționării problemelor identificate. Totodată, ei vor trebui să gestioneze bugetele în conformitate cu prioritățile instituției și cu principiile de autonomie, dar și să inițieze parteneriate cu comunitatea, să identifice surse extrabugetare etc. Aceste acțiuni necesită anumite abilități, ce pot fi obținute în cadrul programului de formare continuă”, a precizat formatorul.
Săptămâna trecută, încă 20 de formatori au fost instruiți pentru a pregăti pedagogii în vederea implementării Standardelor de competență profesională ale cadrelor didactice din instituțiile de învățământ general.
Conform datelor Biroului Na-țional de Statistică, în anul de studii 2015-2016, la instituțiile de învățământ primar și general și-au desfășurat activitatea didactică 29,6 mii de pedagogi, iar numărul cadrelor manageriale a constituit 3,5 mii de persoane.