Elevii din mai multe şcoli din ţara noastră vor putea frecventa, pentru al doilea an consecutiv, disciplina opțională „Relații armonioase în familie”. În acest scop, 24 de profesori din 18 raioane au participat recent la un curs de instruire, care a inclus metode de predare a unor subiecte cum sunt cele legate de gestionarea emoţiilor, comunicarea în cuplu sau recunoaşterea şi evitarea violenţei.
În cadrul a 22 de sesiuni de instruire, participanţii au discutat aspecte privind dependența în relații, cauzele, efectele și caracterul ciclic al violenței din familie. Totodată, prin intermediul unor studii de caz și aplicații didactice, profesorii au fost familiarizaţi cu cele mai cunoscute strategii de încheiere a relațiilor abuzive, prejudecăți, dar şi stereotipuri de cuplu etc.
Scopul disciplinei este de a le altoi elevilor cunoştinţe şi a le forma deprinderi care să le ajute să dezvolte pe viitor relaţii de cuplu armonioase și durabile.
Cursul “Relaţii armonioase în familie” a fost introdus în planul-cadru pentru anul de studii 2016-2017 ca disciplină opţională în licee.
Cei care au elaborat cursul afirmă că tema acestuia este pe cât de nouă şi actuală, pe atât şi de sensibilă, iar practica arată că elevii pun multe întrebări la subiect. De aceea, este important ca cei care vin în fața lor să aibă o bună pregătire.
Experiența anului trecut a demonstrat că a le vorbi elevilor despre rolurile în cuplu poate fi o adevărată provocare. Cu toate acestea, comunitatea profesorilor care predau disciplina „Relații armonioase în familie” se va dubla în noul an şcolar.
Potrivit planului de studii, și în acest an orele de „Relații armonioase în familie” vor fi interactive, iar elevii vor fi îndemnați să-și analizeze propriile experiențe şi să învețe din situații simulate.
Peste 800 de elevi au fost chestionați în cadrul unui
studiu tematic elaborat la finele primului an de studii. Rezultatele au confirmat că cei care au urmat noua disciplină și-au schimbat atitudinea față de violența din cuplu și rolurile partenerilor într-o relație.
În consecință, tot mai mulți elevi cred că „o bună gospodină” poate avea o părere proprie, iar mai puțini pun accentul pe frumuseţe, pe obligația femeii de a face curăţenie și de a-și „ierta” soţul atunci când o jigneşte. De asemenea, a crescut numărul elevilor care nu mai cred că o femeie trebuie să tolereze violenţa.