Casa Națională de Asigurări Sociale (CNAS) a finalizat procedura de scanare a carnetelor de muncă pentru perioada de până la 01.01.1999. Aceasta a început la sfârșitul lunii iunie și s-a încheiat la mijlocul lunii decembrie. Fiecare angajator a fost obligat să prezinte la Casa Teritorială de Asigurări Sociale (CTAS) de la locul de înregistrare carnetele de muncă ale persoanelor asigurate angajate prin contract individual de muncă, în baza carnetului de muncă, ce au activat înainte de 1 ianuarie 1999, nu au atins încă vârsta de pensionare şi nu primesc pensie pentru limită de vârstă în sistemul public de asigurări sociale. Până la finalizarea procedurii, 98 la sută dintre aceștia și-au îndeplinit obligația. Pentru mai multe detalii, ziarul „Vocea poporului” a solicitat un interviu Liubei Rotaru, șefa Casei Teritoriale de Asigurări Sociale (CTAS) sectorul Centru din Chișinău, președinta Consiliului de Femei din cadrul CNSM.
– Doamnă Rotaru, care a fost scopul scanării carnetelor de muncă? De ce a fost nevoie de aceasta?
– Este un scop nobil și benefic pentru persoanele asigurate, deoarece se completează contul personal al persoanelor cu informația despre numărul anilor lucrați până la 1 ianuarie 1999. De la această dată, s-a creat o bază de date la Casa Națională de Asigurări Sociale despre venitul asigurat și stagiul de cotizare al fiecărei persoane care a desfășurat activitate după anul 1999.
doar pentru utilizatorii înregistrați
Logare