3 iulie 2024
Chisinau
Dialoguri

CFM, fără datorii față de angajați, planifică noi majorări de salarii

Loading
Dialoguri CFM, fără datorii față de angajați, planifică noi majorări de salarii
CFM, fără datorii față de angajați, planifică noi majorări de salarii
agora.md

Situația de la Î. S. „Calea Ferată din Moldova” a revenit la nor­mal. Întreprinderea nu mai are restanțe salariale, iar pentru anul viitor, își propune o nouă majo­rare a salariilor angajaților, a anunțat șeful CFM, Oleg Tofilat.

„Când am preluat această funcție, față de angajați existau restanțe la salariu de peste cinci luni, care se ridicau la suma de 145 de milioane de lei. Astăzi nu mai avem nici o datorie. Ba mai mult, începând cu luna iulie anul curent, a fost majorat salariul cu circa 80 la sută, iar pentru anul viitor prevedem o nouă majorare”, susține șeful CFM.

Cea mai mare parte a veniturilor CFM provin din asigurarea tranzi­tului de mărfuri. Totuși, administrația își propune ca în câțiva ani să aducă surse de venit întreprin­derii și transportul de pasageri.

„Au crescut substanțial încasă­rile, am ținut costurile sub control. Cota noastră de piață este mult mai mare, noi transportăm mult mai mult decât o făceam cu un an în urmă. Avem planuri să dezvoltăm cursele de pasageri, cum ar fi spre Iași, Odesa, chiar câte patru curse pe zi. Un alt obiectiv este dezvol­tarea transportului intern. Să mo­dernizăm mai multe trenuri, pentru a propune cetățenilor transport confortabil, dar și să redeschidem curse care sunt cam uitate, precum ar fi Bălți-Ungheni”, mai spune Oleg Tofilat.

Situația de la CFM este investi­gată și de către Procuratura Gene­rală, care a inițiat un dosar penal. Sunt mai mulți învinuiți, unul dintre care este fostul director CFM, ex­trădat recent din Belgia. Un raport de audit despre felul în care au fost gestionate resursele financiare pu­blice și patrimoniul public de către CFM în 2018–2019, efectuat de Curtea de Conturi, arată că între­prinderea a cheltuit, doar în această perioadă, aproape 900 de mii de lei pentru alimentarea cu carburanți a autoturismelor angajaților și a cumpărat bunuri de peste 50 de milioane de lei care stau abando­nate. Calea Ferată din Moldova a fost delapidată în ultimul deceniu de peste 1,5 miliarde de lei, în­treprinderea fiind adusă în prag de faliment. Concluzia se regăsește în Raportul Comisiei de anchetă care a fost înființată de Parlament în primăvara anului trecut.

„Sunt împăcat cu gândul că am reușit să dăm peste mână celor care au delapidat întreprinderea. Sunt convins că procurorii vor face lumină în acest caz”, a conchis Oleg Tofilat.

Acum un an, CFM avea restanțe salariale față de angajați în va­loare totală de 145 de milioa­ne de lei. Feroviarii au organizat atunci proteste în câteva raioa­ne, inclusiv în centrul Chișinăului. În prezent, 6000 de angajați lu­crează la Calea Ferată din Moldova.

  
Citiți-ne pe Facebook
Comentarii
0
Comentează
Citește și
slot thailand