Cetăţenii Republicii Moldova,care şi-au stabilit domiciliul într-un stat cu care ţara noastră nu a încheiat un acord privind asigurările sociale, vor primi pensii din țara lor de baștină, iar pentru aceasta ei vor trebui să prezinte un certificat de viaţă, pe adresa Casei Naţionale de Asigurări Sociale, la fiecare 12 luni.
Potrivit unui proiect de hotărâre al Guvernului pentru modificarea Regulamentului privind modul de plată a pensiilor stabilite în sistemul public de pensii și alocațiilor sociale de stat, beneficiarul de pensie va completa certificatul de viaţă şi îl va semna la misiunea diplomatică/oficiul consular al Republicii Moldova de pe teritoriul statului de domiciliu sau la subdiviziunile teritoriale ale Casei Naţionale de Asigurări Sociale, ceea ce va autentifica faptul că acest document a fost semnat personal de către beneficiarul de pensie. Certificatul de viaţă autentificat va fi transmis prin poştă pe adresa CNAS sau prezentat personal.
doar pentru utilizatorii înregistrați
Logare