4 December 2024
Chisinau
Cititorii ne scriu

Carnea de pui, injectată cu diferite lichide şi substanţe chimice?

Loading
Cititorii ne scriu Carnea de pui, injectată cu diferite lichide şi substanţe chimice?
Carnea de pui, injectată cu diferite lichide şi substanţe chimice?
carne-de-pui

Foto: metro.ro

 

„Am hotărât să mă adresez la re­dacţia ziarului VP cu o problemă care mă preocupă de mai demult. E vorba despre carnea de pui pe care o cumpăr de prin magazi­nele şi de la centrele de comer­cializare din capitală. Aceasta, în special fileul şi pulpele, este acum numai în bucăţi mari. Şi forma acestor produse vorbeş­te despre faptul că ar fi umflată. Zilele trecute, am cumpărat de la un supermarket un piept de pui şi, atunci când l-am pus în oală la gătit, a lăsat o cantitate foarte mare de lichid. Pe lângă faptul că am plătit prea mult, mă tem că şi consumul acestei cărni ar putea dăuna sănătăţii. Aş vrea să ştiu ce se întâmplă cu aceste produse şi dacă avem în ţara noastră in­stituţii de stat care să protejeze oamenii de probleme de acest fel.

 

Ana Rusu, or. Chişinău”

 

Pus în faţa faptului, specialistul de la linia verde a Agenţiei pentru Protec­ţia Consumatorilor ne-a sugerat că, de vreme ce au apărut pretenţii, ar putea fi depusă o plângere în formă scrisă la administraţia magazinului în care sunt vândute produsele respective. În conse­cinţă, ar urma ca, în termen de 14 zile, pe adresa indicată de petiţionar, să fie expediat un răspuns.

În cazul în care reclamantul nu va primi totuşi răspuns sau nu va fi sa­tisfăcut de acesta, ar putea ulterior să depună plângere şi la Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor. Inspectorii instituţiei în cauză ar efectua, la rân­dul lor, o vizită la magazinul cu pricina, pentru a vederea care este problema.

La insistenţa noastră, acelaşi specia­list a admis că plângerea poate fi depu­să şi direct la agenţie. La ea va fi necesar însă ca să fie anexată şi o confirmare a procurării produsului reclamat şi ar fi bine ca şi acesta să fie prezentat exper­ţilor agenţiei.

În acest caz, obiectul pretenţiei va fi supus unor analize de laborator pentru a se stabili dacă problema semnalată se adevereşte, iar în caz că da, inspectorii pentru protecţia consumatorilor vor merge la magazin, unde vor mai prele­va şi alte probe.

Reprezentantul Agenţiei pentru Pro­tecţia Consumatorilor a dat asigurări că, în toate cazurile, inspectorii, atunci când depistează vreo problemă, acţio­nează în corespundere cu legea şi sta­bilesc amenzi drastice. Atât timp însă cât consumatorii nu depun plângeri şi nu înaintează reclamaţii legate de con­formitatea produselor comercializate pe piaţă, nici inspectorii nu pot efectua controale.

Dacă sunt depistate încălcări, in­spectorii aplică sancţiuni, iar agentul economic trebuie să mai şi remedieze problema. În caz de depistare a aces­teia în mod repetat, sunt aplicate sanc­ţiuni mai mari, pentru că răspunderea deplină pentru produsele expuse spre vânzare revine comercianţilor. Se poate ajunge chiar şi la retragerea licenţei de activitate, afirmă reprezentaţii Agenţiei pentru Protecţia Consumatorilor.

Potrivit unui material apărut anteri­or în publicaţia românească „Financia­rul”, în prezent, în lume există o practi­că ce este numită a îngrăşării cărnii de pui. Aceasta constă în umplerea cărnii respective cu apă sărată, zeamă, aromă, substanţe chimice şi chiar cu produse secundare ale deşeurilor de la alte ani­male, care îmbunătăţesc textura şi care pot reprezenta până la 30 la sută din greutatea totală a cărnii.

Citiți-ne pe Facebook
Comentarii
0
Comentează
Citește și
slot gacor
ssh account
slot thailand