17 mai 2021
Chisinau
Social

Calea Ferată din Moldova se apropie de… stația terminus

Loading
Social Calea Ferată din Moldova se apropie de… stația terminus
Calea Ferată din Moldova se apropie de… stația terminus
Vocea poporului

Calea Ferată din Moldova (CFM) ris­că să ajungă în faliment, dacă sche­mele care contribuie la furtul între-prinderii vor continua. Mai mult ca atât, se mimează și concursulprivind suplinirea funcției de direc­tor al întreprinderii. Despre acea-sta a anunțat Alexandr Slusari, vice-președintele Parlamentului și mem­brul Comisiei de anchetă, privind situația la CFM. În acest context, Slusari a solicitat președintei Maia Sandu să convoace de urgență Con­siliul Suprem de Securitate (CSS).

„Situația este mai mult decât gravă. Unii angajați se concediază, alții se pregătesc pentru acțiuni de protest. Riscăm ca într-o zi greva generală să paralizeze Calea Fera­tă”, a declarat Alexandr Slusari.

În cadrul unui briefing de presă, mem­brul Comisiei de anchetă a explicat că concursul privind numirea unui nou direc­tor la CFM este mimat, iar actuala guver­nare a decis deja cine va ocupa acest fo­toliu, în pofida faptului că la concurs s-au mai înscris încă trei concurenți.

„Se urmărește falimentul aceastei în­treprinderi strategice. Vineri, Consiliul deAdministrare urmează să numească oficial noul dirctor. Pe fundalul lipsei unui Guvern plenipotențiar, subiectul trebuia demult să fie discutat la Consiliul Suprem de Securitate. De menționat, că subiec­tul în cauză de două ori a fost amânat sub pretextul că nu s-a prezentat actua­lul conducător al CFM, Adrian Onceanu”, a explicat Alexandr Slusari.

În context, Slusari a venit cu un apel că­tre premierul interimar, Aureliu Ciocoi, și către președinta Maia Sandu, în care soli­cită, în regim de urgență, să convoace CSS pe subiectul situației de la Calea Ferată.

„Putem să pierdem o întreprindere strategică care transportă 25% din toate mărfurile care se importă și se exportă din și în țară. Din informațiile pe care le pri­mim zilnic, acolo se întâmplă lucruri grave. Calea Ferată a ajuns la 837 milioane de lei datorii, din care peste 164 de milioane sunt datorii la salarii. Angajații nu primesc salariile de patru luni. Noi vedem că sche­mele ilegale la Calea Ferată continuă”, a punctat Slusari.

 

Disperați și fără salarii

Potrivit președintelui Federației Sin­dicale a Feroviarilor din Republica Mol-dova, Ion Zaporojan, dacă în anul 2015 la Calea Ferată lucrau 10 700 de angajați, în anul curent numărul acestora a ajuns la circa 6500.

„Din anul 2015 situația la CFM a în­ceput să se înrăutățească constant. De mai bine de șase ani vin cu adresări către președintele țării, președintele Parlamen­tului, prim-ministru. La toți le-am spus despre schemele frauduloase de la Calea Ferată, dar cu regret, nimeni nu a făcut nimic. Din anul 2015 salariul și așa mizer nu s-a majorat nici cu un bănuț. Oamenii practic nu au cu ce hrăni familiile, cu ce să se ducă la lucru. Mai mult decât atât, din iulie 2020 contabilitatea întreprinderii nu transferat în fodul sindicatelor nici un bănuț din banii acumulați din cotizațiile de membru de sindicat. Este o încălcare gravă a legislației în vigoare”, ne-a spus Ion Zaporojan.

  
Citiți-ne pe Facebook
Comentarii
0
Comentează
Citește și