Beneficiarii de pensii şi alte alocaţii sociale îşi vor alege de sine stătător instituţia prin care să primească asistenţa financiară de la stat. Membrii Guvernului au operat modificări şi completări în mai multe hotărâri, în scopul ajustării acestora la prevederile legislative ce reglementează plata drepturilor sociale.
Potrivit noilor prevederi, cetăţenii vor putea să aleagă de sine stătător instituţia care va efectua plata pensiei, a alocaţiei sociale de stat, ajutorului social sau a ajutorului pentru perioada rece a anului.
Reprezentanţii Guvernului au declarat că această decizie are scopul de a garanta accesul beneficiarilor la plățile sociale. Astfel, pensiile şi alte alocaţii sociale, care până acum au fost achitate prin intermediul „Băncii de Economii”, vor putea fi primite de beneficiar direct pe cardurile bancare deschise la alte instituţii financiare, la alegerea acestuia sau prin intermediul Întreprinderii de Stat „Poşta Moldovei”.
Pentru aceasta, beneficiarul va depune o cerere la instituţia financiară aleasă – prestatorul de servicii de plată a pensiei şi alocaţiei sociale care, la rândul său, va încheia un contract cu Casa Naţională de Asigurări Sociale în acest sens.
În caz că beneficiarul va opta pentru ca plata să fie efectuată prin intermediul conturilor bancare deschise la prestatorii de servicii de plată desemnaţi, el va depune o cerere în acest sens la filialele sau agenţiile prestatorilor de servicii de plată, al cărei termen nu poate depăşi trei ani. La expirarea termenului menţionat, beneficiarul va actualiza informaţia prin prezentarea copiei buletinului de identitate la filialele instituţiilor financiare respective. În caz contrar, plata pensiei şi a alocaţiei va fi suspendată.
Dacă persoanele nu vor desemna, prin cerere, instituţia pentru a asigura plata prestaţiilor menţionate, acestea vor fi efectuate de către structura care asigură deja plăţile respective, până la desemnarea, prin cerere, a altei instituţii de plată.