29 October 2024
Chisinau
Social

Adolescenții, expuși riscului să renunțe la educație

Loading
Social Adolescenții, expuși riscului să renunțe la educație
Adolescenții, expuși riscului să renunțe la educație

 

 

elevi

Foto: mybestplace.com

În Republica Moldova frec-vența școlară este înaltă. 99 la sută dintre copiii de vârstă primară (7-10 ani) frecven­tează școala, iar 96 la sută dintre copiii de vârstă gim­nazială (11-15 ani) frecven­tează gimnaziul sau o altă instituție de învățământ se­cundar.

 

Pe de altă parte, există dis-crepanțe în funcție de mediul de trai, gen și bunăstarea fami-liei. Rata de frecventare în în-vățământul gimnazial este mai joasă în rândul copiilor din familii sărace și a băieților din orașe, po­trivit UNICEF Moldova.

Un raport comun al Institu­tului de Statistică al UNESCO și UNICEF lansat, pe 20 ianuarie 2015, arată că aproximativ 63 de milioane de adolescenți cu vârste cuprinse între 12 și 15 ani sunt privați de dreptul la educație. La nivel global, 1 din 5 adolescenți nu învață la școală, față de 1 din 11 elevi de vârsta școlii primare. Deci, adolescenții sunt de două ori mai expuși riscului să fie lipsiți de educație, în comparație cu se­menii lor mai tineri. Raportul, finanțat de Parteneriatul Global pentru Educație, arată, de ase­menea, că o dată cu vârsta crește riscul abandonului școlar.

În total, 121 de milioane de co­pii și adolescenți din întreaga lume nu au mers niciodată la școală sau au abandonat-o, în ciuda promi­siunii comunității internaționale de a obține Educație pentru Toți până în 2015. Datele arată că nu a existat aproape niciun progres în reducerea acestui număr din 2007. Copiii care trăiesc în zone de conflict, cei care muncesc, sunt discriminați pe bază de etnie, sex sau dizabilitate, au de suferit cel mai mult. Persistă, de asemenea, o îngrijorare, că progresul obținut până acum în extinderea acce­sului la educație va fi periclitat, dacă nu va exista în continuare o schimbare majoră a politicilor și resurselor în acest domeniu.

„Abordările tradiționale în edu-cație bazate pe principiul “mai multe cadre didactice, mai multe săli de clasă și mai multe manua­le”, nu mai sunt suficiente pentru a ajunge la cei mai dezavantajați copii”, a declarat Directorul Ge­neral UNESCO, Irina Bokova. Avem nevoie de intervenții spe­cifice orientate spre familiile strămutate din cauza conflictelor, fetele forțate să stea acasă, copi­ii cu dizabilități și cei obligați să muncească. Dar aceste politici au un cost. Acest raport servește ca un apel de alarmă pentru mobili­zarea resurselor necesare, care să garanteze educație de bază fiecă­rui copil”.

Citiți-ne pe Facebook
Comentarii
0
Comentează
Citește și
slot thailand