Revenirea pâinii sociale pe rafturile magazinelor celei mai mari fabrici de panificaţie din capitală trebuie salutată, este de părere Sergiu Sainciuc, vicepreşedinte al Confederaţiei Naţionale a Sindicatelor din Moldova. Importantă este însă aplicarea unor mecanisme pentru ca acest produs să ajungă la categoriile cele mai defavorizate de populaţie.
Totodată, este necesar ca pâinea ieftină să fie vândută şi prin sate şi centre raionale, unde aceasta este livrată de diferiţi producători, iar preţul, raportat la nivelul de trai, la salarii şi pensii, este destul de înalt, a subliniat Sergiu Sainciuc.
Reprezentanţii Guvernului şi-au anunţat, de curând, intenţia de a ajuta producătorii în soluţionarea problemelor cu care se confruntă, în scopul optimizării preţurilor pentru produsele de primă necesitate. Ei consideră însă că şi agenţii economici ar trebui să-şi micşoreze cheltuielile şi să nu ţintească supraprofituri.
De menţionat că pâinea socială, scoasă de pe piaţă la sfârşitul anului 2014, a revenit în vânzare la începutul acestei săptămâni. Producătorul a promis să livreze, zilnic, aproape 5000 de pâini sociale, cu greutatea de 650 de grame şi la preţul de trei lei bucata.
Această pâine este aşteptată de mulţi oameni, a precizat Nadejda Pacenscaia, tehnolog la fabrica de panificație din capitală.