Regulamentul cu privire la modul de calculare a pensiilor a fost modificat de curând de membrii Cabinetului de Miniştri.
Modificările introduse oferă o soluție pentru cazurile în care calcularea pensiei nu era posibilă din cauza lipsei certificatului cu privire la venitul asigurat pentru întreaga perioadă de activitate, realizată anterior datei de 1 ianuarie 1999.
Actualmente, la stabilirea pensiei, solicitantul prezintă certificatul cu privire la venitul asigurat pentru 15 ani de activitate (eliberat în 1999), din care se determină coeficientul individual al pensionarului. Multe din documentele care pot confirma venitul asigurat realizat anterior implementării evidenţei individuale nu s-au păstrat însă la întreprinderi sau instituţii din cauza incendiilor, inundaţilor, conflictului armat, precum și a pierderii sau distrugerii lor din Fondul Arhivistic.
Astfel, această modificare prevede calcularea cuantumului pensiei în baza salariului mediu lunar pe ţară determinat pentru fiecare categorie de beneficiari (economia naţională/agricultură).