Agenţii economici moldoveni sunt îndemnaţi să se informeze prin intermediul portalului electronic Export Helpdesk cu privire la posibilităţile de export oferite de cea mai mare piaţă de desfacere din lume, cea a Uniunii Europene.
Un grup de producători din ţara noastră a participat recent la un atelier de lucru, organizat în scopul prezentării acestui portal, precum şi al familiarizării cu procedura de eliberare a certificatelor fitosanitare necesare pentru export.
„Prezentarea noilor oportunități economice și comerciale este cheia spre diversificarea piețelor și schimbarea filosofiei de vânzări în cazul producătorilor din ţara noastră”, a menționat la atelierul sus-menţionat Speranța Olaru, coordonatoare de proiect în cadrul Delegației Uniunii Europene în Moldova.
Ion Cebanu, asistent executiv al Asociației Businessului European din Moldova, a precizat pentru „Vocea poporului” că la atelier au fost invitaţi reprezentanţi ai cooperativelor de întreprinzător şi ai companiilor de producere din întreaga ţară, iar interesul din partea acestora a depăşit aşteptările.
În context, participanţii au fost familiarizaţi de către reprezentanţii Agenţiei Naţionale pentru Siguranţa Alimentelor şi cu procedura simplificată de obținere a certificatului fitosanitar necesar pentru export.
Portalul Export Helpdesk a fost elaborat de Comisia Europeană pentru a oferi companiilor din ţările aflate în curs de dezvoltare informaţii privind tarifele, cerinţele, regimul preferenţial, cotele şi statisticile Uniunii Europene referitoare la importurile din statele partenere comerciale.
De menţionat că informaţiile de pe portalul Export Helpdesk au la bază legislaţia Uniunii Europene. Portalul poate fi accesat prin intermediul link-ului exporthelp.europa.eu şi este disponibil în mai multe limbi, printre care se numără engleza şi rusa.