Produsele moldovenești cuceresc tot mai mult teren pe piața inter-națională. Asta o arată datele statistice pentru anul trecut, fapt confirmat de analiștii economici și responsabili în domeniu. Astfel, în 2017, țara noastră a exportat mărfuri în valoare de 2,4 miliarde dolari, cu 18,6 la sută mai mult față de anul 2016. Dintre acestea, peste un miliard de dolari a fost câștigat din exportul de fructe, legume și cereale, a menționat, într-o conferință de presă, Gheorghe Gaberi, directorul general al Agenției Naționale pentru Siguranța Alimentelor (ANSA).
Lider la importul de mărfuri moldovenești rămâne România, cu circa 25 la sută în structura exporturilor noastre. În același timp, în statele din CSI sunt vizibile niște schimbări nesemnificative și acest lucru denotă relațiile proaste cu agenții economici din Republica Moldova, explică analistul economic Viorel Chivriga de la IDIS „Viitorul” în cadrul emisiunii „15 minute de realism economic”.
„Mă refer, în primul rând, la Rusia, exporturile spre care au crescut cu puțin și care absoarbe 10,5% din exporturile din Republica Moldova. Direcționarea exporturilor pe piețele din Vest a fost influențată de schimbarea opticii de către companiile moldovenești prin promovarea bunurilor și a serviciilor de calitate. Foarte multe întreprinderi nu mai cred în piața rusească și modifică direcțiile geografice la export, procesul de producție și strategiile de promovare”, a spus Viorel Chivriga.
doar pentru utilizatorii înregistrați
Logare